شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
علی مصباح

حوزه/ انجمن فارغ التحصیلان موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برآمده از یک دغدغه مبارک و الهی است تا بتواند بهترین استفاده را از جمع نخبگانی متعهد و انقلابی برای پیشبرد اهداف والای انقلاب اسلامی ببرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی مصباح یزدی امروز در نشست انجمن فارغ التحصیلان مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی قدس‌سره با موضوع «انتخاب مقاومت و مقاومت در انتخاب» که در سالن همایش های این موسسه برگزار شد در سخنانی گفت: یکی از مسائل مهمی که مطرح است این که همه ما با این پشتوانه های علمی، فکری و تربیتی که به برکت این موسسه مبارک و نفس آیت الله مصباح(ره) اندوخته ایم چه می خواهیم بکنیم و چه خدمتی می توانیم به نظام اسلامی انجام دهیم.

وی افزود: علامه مصباح(ره) همواره به انجمن فارغ التحصیلان عنایت داشتند و ایشان معتقد بودند که این انجمن نماد اخلاص در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره می باشد چرا که جایگاه رسمی در چارت موسسه ندارد و هر کدام از این فارغ التحصیلان می توانند در هرجایی که تمایل داشته باشند مشغول انجام وظیفه باشند.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان ساخت: انجمن فارغ التحصیلان برآمده از یک دغدغه مبارک و الهی است تا بتواند بهترین استفاده را از جمع نخبگانی متعهد و انقلابی برای پیشبرد اهداف والای انقلاب اسلامی ببرد و این مستلزم آن است که ارتباط مطلوبی بین فارغ التحصیلان این موسسه همواره برقرار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مصباح ابراز داشت: اگر این انجمن در جهت اهداف اسلام به صورت جمعی و هماهنگ بسیج شود می تواند کارهای بزرگی انجام دهد، اما اگر هر کدام از فارغ التحصیلان بخواهند به صورت جداگانه و فردی اقدامی انجام دهند کارایی لازم را شاید نداشته باشند.

وی گفت: علامه مصباح(ره) معتقد بودند که تشکیل یک مجموعه هم افزا که بتواند با نظم تشکیلاتی اهداف الهی موسسه را پیش ببرد یک واجب عظیم الهی است و این مسئله باید برای همه ما تکان دهنده باشد که ایشان این کار را یک واجب عظیم الهی بیان کرده اند لذا اگر در این عرصه کوتاهی کنیم در پیشگاه الهی باید پاسخگو باشیم.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در پایان سخنان خود با اشاره به موضوع امسال انجمن فارغ التحصیلان موسسه گفت: موضوع این انجمن دو امر مهم "مقاومت" و "انتخابات" است چرا که یکی از مهم ترین نیازهای جامعه ما دین است و این امر نیز هدف انقلاب اسلامی است؛ بسیاری از مشکلات کنونی کشور به خاطر دوری از مبانی دینی پیش آمده است لذا باید در انتخابات پیش رو به این امر توجه کنیم که کدام نامزد معتقد به معیارهای دینی می باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha