یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
لاہور میں سالانہ شہداء فیسٹیول کا انعقاد

حوزه/ سومین جشنواره شهدا در لاهور برگزار شد و در آن با انجام برنامه های مختلف به مقام شامخ شهدا ادای احترام شد و دوستداران و عاشقان شهدا با افکار و آثار آنان آگاه شدند .

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به همت سازمان دانشجویان امامیه پاکستان سومین جشنواره شهدا در آرامستان فردوسیه فیروزپور لاهور برگزار شد. که در آن با فعالیت های مختلف به مقام شامخ شهدا ادای احترام شد و دوستداران و عاشقان شهدا را از افکار و آثار آنان آگاه ساختند. فضای آرامستان از برنامه های معنوی و روحانی معطر بود.

به این مناسبت موکب های زیادی فعالیت های مختلفی داشتند. موکب قرآن کتاب نجات، شهدای ملت جعفریه پاکستان، کنیزان زهرا و طفلان مکتب، شهدای مدافعان کشور، قبور بقیع و مدافعان ولایت از موکب های موجود در جشنواره بودند. اتاق بازی کودکان نیز برای فعالیت های موثر کودکان راه اندازی شده بود. هر موکبی به شیوه منحصر به فرد خود به خدمات و تلاش های شهدا، ادای احترام کرد.

یکی از اهداف برگزاری این جشنواره آغاز سال جدید با یاد و خاطره شهدا است.که با شعار «آغاز سال نو با شهدا» برگزار می شود.

فرزند شهید علامه عارف حسین حسینی، سلمان نقوی و زهرا نقوی فرزندان شهید دکتر سید محمدعلی نقوی، دختر شهید استاد سبط جعفر، پدر و مادر شهید عمار نقوی، پدر و مادر شهید یاسر و خانواده های شهدا دیگر در این جشنواره شرکت کردند که با استقبال گرم و باشکوه مردم روبرو شدند.

در این برنامه علی صفدر رضوی و احمد ناصری به منقبت خوانی پرداختند.

سازمان ها و نهادهای مختلفی در برگزاری این جشنواره همکاری کردند. از جمله مؤسسه تنزیل پاکستان، بنیاد شهید، مؤسسه علوم قرآن جماران لاهور، مجلس وحدت مسلمین پاکستان، مدرسه علمیه جامعه بعثت، انجمن خواجگان و نهادهای دیگر می باشد.

عاشقان و علاقه مندان شهدا به همراه خانواده به صورت گسترده شرکت کردند و تجدید عهد کردند تا با شناخت شهدا، پرچم حمایت و پیروی از امام زمان (عج) را به نسل جدید منتقل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha