شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: واسطه فیض الهی و تفضلات ذات حق تعالی در راستای هدایت تشریعی  و در همه شئون تربیتی اعم از فردی- اجتماعی- سیاسی، امامت و ولایت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی شب گذشته به همراه معاونین و اساتید حوزه علمیه استان قزوین و در آستانه فرارسیدن ولادت حضرت علی (ع) در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین، ضمن تبریک ایام ماه رجب و اعتکاف گفت: امیدواریم در این ماه رجب المرجب بیش از پیش از فیوضات و برکات معنوی این ماه ارزشمند نهایت استفاده را ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی به آیه ای از قرآن کریم پرداخت و عنوان کرد: خدای متعال می فرمایند «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا أَطیعُوا اللَّهَ وَ أَطیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ فَإِنْ تَنازَعْتُمْ فی‌ شَیْ‌ءٍ فَرُدُّوهُ إِلَی اللَّهِ وَ الرَّسُولِ إِنْ کُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الْآخِرِ ذلِکَ خَیْرٌ وَ أَحْسَنُ تَأْویلا» یعنی اینکه خداوند دستور داده از من، رسول و ولی امر اطاعت کنید.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین به حدیثی از حضرت امام جواد (ع) در رابطه با راهکار درست تقرب به خدای متعال بیان کرد: این امام بزرگوار در این حدیث فرمودند که «اَلقَصدُ اِلَی اللهُ تَعالی بِالقُلُوبِ اَبلَغُ مِن اِتعابِ الجَوارِحِ بِالاَعمالِ» یعنی اینکه قصد و تقرّب به خداوند متعال به وسیله قلب ها و دلها، بسیار رساننده تر از رنج و سختی دادن به اعضا و جوارح است.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: اعمال نیکی که انسان انجام می دهد، گاهی به شکل عبادت است که ظاهر آن پرستش است؛ مانند نماز، روزه، حج و... که اعمال نیک محسوب می شود و چه بسا اعمال نیکی که پیکره آن عبادت نیست ولی اگر برای خدا انجام شود، عبادت محسوب می شود.

وی ادامه داد: اثر اعمال نیک بستگی به میزان خلوص در مدار امامت و ولایت دارد و هر چه خلوص بیشتر و مبتنی بر امامت و ولایت مداری باشد ارزش آن بیشتر خواهد شد، در واقع میزان عیار و سنجش اعمال امامت و ولایت می باشد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: ممکن است کسی که هزار رکعت نماز بخواند بدون اخلاص در مقابل کس دیگری دو رکعت نماز بخواند با اخلاص و با روح و با نشاط بخواند، این ارزشمند تر و اثر گذار تر است.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی عنوان کرد: در پیشگاه الهی تنها اعمالی ارزش دارد که با اخلاص و رضایت خداوند همراه باشد، به همین جهت تمام اعمال در قرآن کریم به نوعی مقید به اخلاص و قصد قربت شده‌اند.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین به ولایتمداری در نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداخت و تصریح کرد: تجـلی فـیـض الهـی در خـلقـت و هـدایـت بـشـریـت و نـیـز مـنـشـاء عـروج و تـکـامـل انـسـان ها امامت و ولایت است.
وی ادامه داد:اساتید و طلاب حوزه های علمیه همیشه به ولایتمداری پایبند بوده و رهنمودهای مقام عظمای ولایت را نصب العین خود قرار داده و می دهند.

امامت و ولایت واسطه فیض الهی است

امامت و ولایت واسطه فیض الهی است


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha