دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
پیام آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در پیامی خطاب به معتکفین تصریح کردند: تجربه فضایی به دور از هیاهو و مشغله‌های دنیای مادی و چشم پوشی از لذات و توجه به خداوند سبحان و سپس دستیابی به مغفرت و رضوان او، دستاورد مهم اعتکاف می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن پیام حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به معتکفین سال ۱۴۴۵ هجری قمری بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دعا یکی از بهترین وسایل ارتباط بندگان با خداوند متعال است و اعتکاف یکی از کامل‌ترین عبادات برای تقرب به حق تعالی و تهذیب و تزکیه نفس است.

زمان اعتکاف، بهترین زمان‌ها و مکان آن، برترین مکان‌ها و روزه داری در آن، بالاترین حالت عبد است؛ تجربه فضایی به دور از هیاهو و مشغله‌های دنیای مادی و چشم پوشی از لذات و توجه به خداوند سبحان و سپس دستیابی به مغفرت و رضوان او، دستاورد مهم اعتکاف می‌باشد.

اینجانب به همه برادران و خواهران معتکف خصوصاً جوانان عزیز این توفیق الهی را تبریک گفته و به آنان توصیه می‌کنم از این موقعیت بیشترین و بهترین بهره‌ها را ببرند و مراقبت کنند اسباب غفلت و بطالت در این فضا باعث از دست دادن فرصت‌ها نشود.

همچنین لازم است برنامه ریزان و خادمان سعی کنند از این فرصت‌ طلایی با برنامه‌های پرمعنویت و پرمحتوا بهترین میزبانی را از مهمانان الهی به عمل آورند.

از خداوند منان، توفیق صحت و سلامت معتکفین و استجابت ادعیه و برآورده شدن حوائج را مسألت می‌نمایم و از همه دست‌اندرکاران مسئولین برگزاری این مراسم معنوی، تقدیر و تشکر داشته و امیدوارم اینجانب و همه بازماندگان از این مراسم مبارک، مشمول دعای اعتکاف کنندگان قرار گیریم.
بمنه و کرمه.

قم- ناصر مکارم شیرازی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha