دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
رمضانی

حوزه/ دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با تاکید بر لزوم هم افزایی برای استفاده از ظرفیت مساجد و حوزه ها علمیه برای استفاده به عنوان کتابخانه عمومی گفت: ۶۰ درصد از اعضای فعال کتابخانه‌ها کودکان و نوجوانان هستند.

مهدی رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، عنوان کرد: کتابخانه های عمومی هستند که در فضای حوزه‌های علمیه یا مسجد قرار دارند و زیر نظر نهاد کتابخانه های عمومی کشور یا به صورت مشارکتی اداره می‌شوند.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور ادامه داد: ظرفیت توسعه این فضاها وجود دارد و نیاز است در این زمینه هم‌افزایی های بیشتری صورت بگیرد.

وی افزود: کتابخانه آیت‌الله العظمی سبحانی الگویی از این نوع همکاری است که ایشان در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور قرار دادند؛ در این زمینه نمونه‌های موفق دیگری نیز در کشور وجود دارد.

رمضانی با تاکید بر لزوم هم افزایی برای استفاده از ظرفیت مساجد و حوزه های علمیه برای استفاده به عنوان کتابخانه عمومی بیان کرد: اخیرا رئیس جمهور تاکید کردند که اماکن فرهنگی باید با مساجد رابطه معنادار اجرایی پیدا کنند و یکی از این امکان کتابخانه‌ها هستند به همین خاطر لازم است در این زمینه پیگیری صورت بگیرد.

وی اظهار کرد: ۶۰ درصد از اعضای فعال کتابخانه‌ها کودکان و نوجوانان هستند و از ۴۰ درصد دیگر نیز ۶۰ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha