شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: دشمن بسیار عصبانی می‌شود اگر آمار مشارکت ما در انتخابات بالا باشد، اگر هم آمار پایین باشد دشمن خوشحال می‌شود، ما نباید باعث خوشحالی دشمن شویم، باید دشمن را عصبی کنیم، خداوند می‌فرماید به این دشمنان بگویید حال که از دست ما عصبانی هستید، از این عصبانیت بمیرید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی امروز در مراسم بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر در مسجد جامع شهر شال، اظهار داشت: همیشه در همه دوره‌ها بین حق و باطل درگیری بوده، در طول تاریخ همواره یک عده طرفدار حق و عده زیادی طرفدار باطل بوده‌اند در قرآن نیز این تقابل و رویارویی بین حق و باطل را که می‌بینیم متوجه می‌شویم پرچمدار جبهه حق پیغمبران الهی هستند.

وی ادامه داد: حضرت نوح(ع) کشتی نجاتی برای مؤمنین آماده کرد و در مقابل کسانی که کفر می‌ورزیدند ایستاد، حضرت ابراهیم (ع) در مقابل کسانی که شرک می‌ورزیدند پرچمدار حق بود، حتی کار به جایی رسید که مشرکین کوهی از آتش درست کردند تا حضرت را در آن بیفکنند و بسوزانند، آنجا هم خدا حق را پیروز کرده و باطل را به شکست کشاند، خداوند به آتش فرمان داد که تو باید سرد و سلامت باشی، دیدیم که ابراهیم(ع) پیروز شد و نامش ماندگار گشت.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: در دوره‌ای از تاریخ نیز موسی(ع) در مقابل فرعون قرار گرفت، خدای متعال دید که فرعون هر کودکی که به دنیا می‌آید را ذبح می‌کند، این کودک‌کشی‌ها که امروز در جهان شاهد آن هستیم، از آن ملعون آغاز شد، فرعون کودکان و پسران جوان را می‌کشت و می‌گفت کاهنان گفته‌اند کودکی می‌آید که بساط تو را به هم می‌ریزد، من آنقدر کودک می‌کشم که دیگر کسی نتواند بساط مرا به هم بزند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خدا به مادر موسی (ع) فرمان می‌دهد که تو این کودک را در میان جعبه‌ای بگذار و در نیل بینداز تا دست فرعون در خانه تو به این کودک نرسد، خدا به نیل فرمان داد که تو باید این جعبه را بچرخانی و به حیاط خانه فرعون ببری، شاخه‌ای از نیل به کاخ فرعون راه داشت، خدا هدایت می‌کند موسی (ع) از این شاخه به حیاط خانه فرعون برود.

وی خاطرنشان کرد: آسیه(س) این صحنه را می‌بیند و به فرعون می‌گوید حال که ما فرزندی نداریم، بیا این کودک را به عنوان فرزند نگهداری کنیم، یعنی خدا مقرر کرده بود که فرعون کودک‌کش، نوکری موسی(ع) را کند تا او بزرگ شود.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تأکید کرد: موسی(ع) کار خود را در آب‌های خروشان نیل آغاز کرد و در نهایت نیز در همان آب‌های خروشان کار را تمام کرد، وقتی که فرعون و فرعونیان او را تعقیب می‌کردند تا دستگیرش کنند، دریا شکافته شد و موسی (ع) از میان آب عبور کرد و فرعون در میان همان آب ماند و غرق شد، اینجا تقابل بین حق و باطل آشکار گشت.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: انبیای دیگر نیز هر کدام ماجرایی داشتند تا نوبت به رسول گرامی اسلام (ص) رسید، وقتی پیامبر (ص) آمد گویا همه پیغمبران در آن حضرت خلاصه شدند و همه چیز به ایشان ختم شد، همه کینه‌ها و عداوت‌ها در مقابل آن حضرت صف‌آرایی کردند و همه مؤمنین هم پشت‌سر آن حضرت قرار گرفتند، تقابل بین ایمان و کفر در عصر پیامبر (ص) به اوج خود رسید.

وی یادآور شد: خداوند در آیه ۷۶ سوره نساء می‌فرماید «الَّذِینَ آمَنُوا یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَالَّذِینَ کَفَرُوا یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ الطَّاغُوتِ فَقَاتِلُوا أَوْلِیَاءَ الشَّیْطَانِ إِنَّ کَیْدَ الشَّیْطَانِ کَانَ ضَعِیفًا»، یعنی (آنان که ایمان آورده‌اند، در راه خدا می‌جنگند و کسانی که کافر شده‌اند، در راه طاغوت می‌جنگند. پس شما با یاران شیطان بجنگید، که یقیناً نیرنگ و توطئه شیطان در برابر اراده خدا و پایداری شما سست و بی‌پایه)، یعنی یک جبهه‌ای به نام جبهه ایمان درست شد که خداجویان و مؤمنین در آن جبهه بودند و جبهه دیگر نیز جبهه کفر بود که کافران، ملحدان، ظالمان، ستمگران، مشرکان و منافقان در آن قرار داشتند، خداوند فرمود با شیطان بجنگید، کید شیطان ضعیف است، هیچ وقت نباید شیطان را قوی دید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: امام خمینی(ره) درباره آمریکا فرمودند، آمریکا شیطان بزرگ است، وقتی امام (ره) این جمله را می‌فرماید گویا می‌خواهد ما را پای آیات قرآنی بکشاند، خدای متعال در آیه ۶ سوره فاطر می‌فرماید «إِنَّ الشَّیْطَانَ لَکُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوًّا إِنَّمَا یَدْعُو حِزْبَهُ لِیَکُونُوا مِنْ أَصْحَابِ السَّعِیر»، یعنی (بی‌تردید شیطان، دشمن شماست، پس او را دشمن خود بگیرید، او گروهش را فقط به این سبب به فسق و فجور دعوت می‌کند که اهل آتش سوزان گردند).

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید دشمنی شیطان را جدی بگیرید، خداوند نمی‌فرماید دشمنی شیطان به ضرر شماست، چرا که خداوند ضرر بندگان خود را نمی‌خواهد، بلکه می‌فرماید من این شیطان را در مقابل شما قرار داده‌ام، این به نفع شماست، اگر این شیطان علیه ما نبود و با ما دشمنی نمی‌کرد اکنون ما یک کشور عقب‌مانده بودیم و به جایی نرسیده بودیم، اما چون خدای متعال شیطان خبیثی مانند آمریکا را در مقابل ما قرار داد، ما اکنون قدرت علمی و سیاسی پیدا کرده‌ایم و در قدرت نظامی در دنیا با سرعت به سمت اول شدن پیش می‌رویم.

وی بیان کرد: اگر دقت کنیم این پیشرفت‌ها همه به این خاطر است که شیطانی مانند آمریکا و ایادی او در مقابل ما قرار گرفته‌اند، خدای متعال این شیطان خبیث را در مقابل ما و برای رشد ما قرار داده، همین شیطان امروز از ما حساب می‌برد، ما باید برای زمینه‌سازی ظهور چنین مراحلی را طی می‌کردیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خداوند در آیه ۶ سوره فاطر می‌فرماید وقتی این بدترین دشمن شماست، شما باید این را باور کنید و خودتان را در مقابل او بسیج کنید، در مقابل دشمنی او قدرتمند باشید، خدا به ما می‌فرماید در مقابل دشمن باید کسب قدرت و قوت کنید، نباید ضعیف باشید، همچنین خداوند راجع به کتاب‌های آسمانی فرمود قرآن را با قوت بگیرید، دین، مکتب، نماز، حکومت اسلامی و دینی و ولایت را با قوت نگه دارید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: اگر بخواهیم در مقابل شیطان مصونیت داشته باشیم و شیطان نتواند روی مملکت و مردم ما تأثیر بگذارد، چه باید کنیم؟ خداوند در آیه ۹۹ سوره نحل فرمود «إِنَّهُ لَیْسَ لَهُ سُلْطَانٌ عَلَی الَّذِینَ آمَنُوا وَعَلَی رَبِّهِمْ یَتَوَکَّلُون»، یعنی (چرا که او را بر کسانی که ایمان آورده‌اند و بر پروردگارشان توکل می‌کنند تسلطی نیست)، خداوند فرموده شیطان سیطره و نفوذ ندارد روی آن‌هایی که ایمان دارند و به خدا توکل می‌کنند.

وی تصریح کرد: شیطان هم این را اقرار کرده و گفته آن‌هایی که ایمان دارند و به خدا توکل می‌کنند، از دست من علیه آن‌ها کاری ساخته نیست، شما این را با دوران پُر فراز و نشیب انقلاب اسلامی تطبیق دهید و ببینید این شیطان بزرگ چقدر حیله، نیرنگ و توطئه به کار گرفت، کودتاها به راه انداخت، چقدر خباثت و خیانت کرد، هر کدام از خباثت‌های دشمن در اوایل انقلاب نوپای ما، طوفان بزرگی بودند که اگر لطف و عنایت خدا نبود هر کدام از این‌ها می‌توانست ما را از بین ببرد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین یادآور شد: خداوند فرموده دشمنان شما نمی‌توانند بر شما مسلط شوند، به شرط اینکه ایمان داشته باشید و به خدا توکل کنید، شیطان هم این را اقرار کرده، این اعتراف شیطان را امروز از رسانه‌های غربی می‌شنویم، برای مثال یک شبکه تلویزیونی گسترده به نام منوتو وجود داشت که آنقدر برای غرب‌زده‌ها و منافقین رجزخوانی می‌کرد و می‌گفت ما به زودی تهران را فتح می‌کنیم، خیلی از این حرف‌های بی‌ربط می‌گفتند اما در همین روزهای اخیر تعطیلی تشکیلات خود را اعلام کردند، این یعنی این‌ها نمی‌توانند بر مؤمنین مسلط باشند، چرا که مؤمن کوه استوار است و طوفان‌ها نمی‌توانند مؤمن را تکان بدهند.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: امام موسی کاظم (ع) فرمودند مردی از اهل قم قیام می‌کند که مردم را به سوی حق دعوت می‌کند، اطراف او را آدم‌هایی فرا می‌گیرند که مانند آهن مقاومند و هیچ طوفانی یارای مقابله با آن‌ها را ندارد.

وی عنوان کرد: خداوند در آیه ۲۰ سوره یس می‌فرماید از راه دور مردی با شکوه و عظمت می‌آید و به مردم می‌گوید از پیامبران تبعیت کنید، مهم‌ترین نکته تربیتی امام(ره) همین بود که امام(ره) آمد تا مردم را با پیغمبران آشنا کند و آنان را در مسیر پیغمبران قرار دهد و چقدر هم برای این امر زحمت کشید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: زمانی که نام قانون کاپیتولاسیون مطرح شد امام (ره) به شدت موضع‌گیری کرد، آن موقع حضرت امام(ره) یک طلبه معمولی در قم بود اما توکلش به خدا بود، سخنرانی کرد و قانون کاپیتولاسیون را قانون تبعیض‌ نژادی، وحشیانه و قانون جنگل خواند و این قانون غیر انسانی را تحقیر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: کاپیتولاسیون یعنی اگر آمریکایی‌ها در کشور ما هر کاری می‌کردند آزاد بودند و دستگاه قضایی حق نداشت حرفی به آن‌ها بزند، این افراد باید به کشور خودشان برمی‌گشتند و آنجا برای آن‌ها محکمه تشکیل می‌شد، چقدر توهین در این قانون بود.

وی تأکید کرد: امام(ره) انسان باغیرت و با تعصبی بودند، این توهین و تحقیر را تحمل نکردند و یک نمونه از این تحقیرها را خدمت شما عرض خواهم کرد، برای مثال آن افسر آمریکایی که موشکی به سوی هواپیمای مسافربری ایرانی شلیک کرد و چند صد مسافر را یکجا به شهادت رساند، آمریکا به جای محاکمه، او را به عنوان قهرمان ملی معرفی کرد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: امام (ره) در مقابل این شیطان بزرگ عزمش را جزم کرد و یک تنه قیام کرد، بعد که قیام کرد عده کمی به امام (ره) پیوستند اما همان تعداد اندک به اذن خدا فراوان گشته و در نهایت پیروز شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: شاهد بودیم این تقابل بین حق و باطل در زمان پیامبر (ص) به جاهای خوبی رسید، اگر بخواهیم مؤمن باشیم تا خدا حمایت‌مان کرده و نفوذ دشمنان را از ما دور کند، امیرالمؤمنین (ع) راه آن را نشان داده و در خطبه ۵۶ نهج‌البلاغه فرمودند، وقتی پیغمبر آمد و مردم را به ایمان دعوت کرد عده قلیلی ایمان آوردند و عده‌ای هم ایمان نیاوردند، مؤمنین در یک طرف و کفار هم در طرف دیگر قرار گرفتند، یک برادر در میان مؤمنین و یک برادر در میان کفار بود، یک پدر در میان مؤمنین و پسرش در میان کافران بود، یک پسر در میان مؤمنین و پدرش در جماعت کافر بود، در میان مؤمنین و کفار جنگ در گرفت، پدر و پسر و برادر با برادر در مقابل هم قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: امیرالمؤمنین(ع) در ادامه می‌فرماید همین که خدا صداقت، ایمان، راستی و درستی را در ما دید دو کار کرد، نخست اینکه خواری، ذلت و شکست را بر دشمنان ما نازل کرد و دوم اینکه پیروزی و سربلندی را برای ما نازل کرد.

وی با بیان اینکه «حق‌طلبی» وجه مشترک قیام اباعبدالله الحسین(ع) و انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: انقلاب ما وجوه مشترکی با بعثت رسول گرامی اسلام(ص) و قیام امام حسین (ع) دارد، یک وجه مشترک و مهم بحث حق‌طلبی است، پیغمبر ما برای حق مبعوث به رسالت شد، خدای متعال فرمود محتوا و سبک آمدن قرآن با حق گره خورده و باطل در آن راه پیدا نکرده، راجع به پیامبر (ص) هم فرمود خدا تو را به حق مبعوث به رسالت کرد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: یکی از بیاناتی که از امام حسین(ع) نقل شده این است که ایشان در روز دوم محرم که وارد کربلا شدند سخنرانی کرده و فرمودند آیا نمی‌بینید به حق عمل نمی‌شود و آیا نمی‌بینید که مردم از باطل فاصله نمی‌گیرند و بنی امیه در حال تحمیل باطل به مردم هستند؟

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) برای حق قیام کرد و پیامبر ما نیز برای حق مبعوث به رسالت شد، انقلاب اسلامی ما هم برای حق بود، امام خمینی(ره) در سخنرانی خود علیه کاپیتولاسیون فرمودند علمای نجف به داد اسلام برسید، علمای قم به داد اسلام برسید، علمای بلاد مختلف را صدا کرده و گفتند به داد اسلام برسید، در نهایت نیز فرمودند رفت اسلام، وقتی این را فرمودند منقلب شده و گریه کردند، بنابراین امام (ره) برای حق قیام کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: دولت امام زمان(عج) نیز دولت حق است، باید آدم‌های پیرو حق تعدادشان زیاد شود تا امام(عج) برای ظهور قیام کنند، امام زمان(عج) آماده است این ما هستیم که باید آماده شویم، جهان باید قیام کند تا امام(عج) بیاید، ایران قیام کرد امام(ره) از تبعید به کشور برگشت، اگر جهان قیام کند نیز زمینه ظهور مولا و صاحبمان فراهم خواهد شد.

وی تصریح کرد: وجه مشترک انقلاب ما با انقلاب امام زمان(عج) و قیام امام حسین(ع)، اقامه عدل و اقامه ولایت خداست، کافران زیر ولایت طاغوت هستند، مؤمنین تحت ولایت خدا هستند، انقلاب ما آمد که مردم را از ولایت طاغوت و شیطان نجات دهد و این نجات در کشورهای اسلامی توسعه پیدا کند و همه دنیا با مقاومت اسلامی زیر پرچم نورانی ولایت اهل بیت (ع) قرار بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: قیام امام حسین(ع) جهانی بود، از همه دنیا در اربعین پای نهضت امام حسین(ع) می‌آیند، رسالت پیامبر(ص) هم جهانی بود و خدا به پیامبر(ص) فرمود به همه مردم دنیا بگو من برای همه شما در هر زمان و هر جغرافیایی آمده‌ام، انقلاب ما، علمای ما، حوزه‌های علمیه ما، رسانه‌های ما و همه مسلمانان باید بیایند مردم جهان را دعوت به رسالت پیامبر (ص) کنند، چرا که پیامبر (ص) رسالت جهانی دارد.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: انقلاب ما نیز همین طور بود، امام (ره) فرمود ما انقلابمان را به همه جهان صادر می‌کنیم، انقلاب ما انقلابی نیست که فقط در چهارچوب ایران اسلامی بماند، هرگز چنین نخواهد شد، فطرت انسان‌ها خداجو و حق‌طلب است، فطرت انسان‌ها ولایت خدا را می‌خواهد، فطرت انسان‌ها عزت و کرامت را دوست دارد، اگر ما پای این معانی محکم باشیم همه مردم دنیا با سرعت تمام به قرآن می‌گرایند، به عدالت وصل می‌شوند، به انقلاب اسلامی می‌پیوندند و هر روز مقاومت اسلامی قوت بیشتری پیدا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: اکنون وظیفه جدی ما بزرگ شدن انقلاب اسلامی است، باید مجالس و محافل انقلاب را جدی بگیریم، علی‌الخصوص در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنیم، همچنین مهم‌ترین رسالت ما در این ایام شرکت در انتخابات است، به هر که خواستیم بر طبق معیارهای ایمانی و دینی رأی بدهیم، انسانیت، تواضع، عدالت، انصاف، دلسوزی نسبت به مردم و انقلاب، صداقت و راستی را در هر که دیدیم به او رأی بدهیم تا این برای ما ذخیره قیامت شود.

وی بیان کرد: در این بین مهم این است که همه ما همت کنیم مردم حداکثر مشارکت را در انتخابات داشته باشند، هر کس در میان خانواده، قوم و قبیله، اطرافیان و دوستان و فضای مجازی هر چقدر می‌تواند باید کاری کند که مردم مشارکت حداکثری را در انتخابات داشته باشند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: دشمن بسیار عصبانی می‌شود اگر آمار مشارکت ما در انتخابات بالا باشد، اگر هم آمار پایین باشد دشمن خوشحال می‌شود، ما نباید باعث خوشحالی دشمن شویم، باید دشمن را عصبی کنیم، خداوند می‌فرماید به این دشمنان بگویید حال که از دست ما عصبانی هستید، از این عصبانیت بمیرید.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: امیدواریم به زودی مرگ رژیم غاصب اسرائیل را شاهد باشیم، آن‌ها شکست وحشتناکی خورده‌اند و دنیا علیه‌شان شوریده، خدا را شکرگزاریم و امیدواریم به زودی پرچم حق را در غزه مانند همه جای جغرافیای مقاومت اسلامی برافراشته ببینیم.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha