دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آستانه

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران استان مرکزی گفت: اقتدار سیاسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ناشی از انتخابات بوده و کسانی که انتخاب می‌شوند باید حافظ این اقتدار باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، نشست آموزه های اخلاقی در نهج البلاغه با عنوان بصیرت در کلام امیرالمؤمنین(ع) و روشنگری درباره انتخابات امروز با حضور طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب(س) آستانه و عموم بانوان این شهرستان و با سخنرانی خانم سعیده ایزدپناه از اساتید مدارس علمیه شهر اراک برگزار شد.

در این نشست خانم ایزدپناه با اشاره به آغاز تبلیغات نامزدهای انتخابی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری که فرموده‌اند «مردم باید به فکر شناخت اصلح باشند؛ چون امر کوچکی نیست» مسئله انتخابات، مسئله سپردن سرنوشت بخش عمده امکانات کشور به یک نفر و یک مجموعه است و بر ما نیز لازم است با آگاه کردن مردم و بیان راه‌های انتخاب فردی مقبول و شایسته ادای دین کنیم.

وی بیان کرد: اقتدار سیاسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ناشی از انتخابات بوده و کسانی که انتخاب می‌شوند باید حافظ این اقتدار باشند.

ایزدپناه افزود: بهترین شیوه برای حل مشکلات و ارتقای جایگاه کشور ،حضور در انتخابات و مهم‌تر از آن انتخاب نمایندگان اصلح و همراه و همدل مردم است.پس وظیفه ما این است که با تحقیق و بررسی نماینده اصلح را انتخاب کنیم.

وی خاطرنشان کرد : در انتخاب نمایندگان باید به روحیه جهادی و روحیه انقلابی آن ها توجه کنیم تا اشتباه انتخاب نکنیم، چون باید پاسخگو باشیم.

این استاد حوزه اضافه کرد: بصیرت امریست که در انتخاب فرد اصلح و انتخابی درست بسیار مهم است و باید به آن توجه شود. اگر روزی تفکری به دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات باشد، این بدان معنی است که به اصل نظام اعتقاد ندارد. دشمنان در انقلاب اسلامی ایران نیز تاکنون فتنه‌های زیادی ایجاد کردند، اما بصیرت زایی توسط امام راحل، مقام معظم رهبری و ولایت مداری مردم با حرکت جهادگرایانه و حماسی فتنه‌ها را درهم‌شکسته است.

وی در پایان با اشاره به بیانات حضرت امام خمینی(ره) که فرموده‌اند: «در انتخاب وکلای خود رضای حق را بر رضای خود مقدم داریم»، متذکر شد: حضور در انتخابات علاوه بر اینکه وظیفه‌ای سیاسی هر فردی است، تکلیف دینی و شرعی نیز به شمار می‌آید و نباید از حق انتخاب خود به سادگی بگذریم. حضور در انتخابات نشانه بصیرت و سبب اقتدار انقلاب اسلامی ایران است و انشاالله این بار هم مثل دوره های قبل با حضور حداکثری مردم بار دیگر امید و آرزوهای دشمنان را خنثی و آینده انقلاب بیمه و مقتدرتر خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha