شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
انتخابات

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه سعدیه خواهران در کرسی آزاداندیشی این مدرسه گفت: نتیجه و ثمره انتخابات ماحصل اراده مردم است، بنابراین از لحاظ حقوقی و شرعی باید با شور و نشاط بیشتری در پای صندوق‌های رأی حضور یافته و دیگران را به این امر مهم دعوت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، کرسی آزاد اندیشی با محوریت «شرکت در انتخابات آری یا خیر» با حضور کارکنان، اساتید و طلاب مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان برگزار شد.

در این نشست، خانم سوسرایی به عنوان استاد ارائه دهنده، با اشاره به آیه ۶۰ سوره انفال «واعدوا لهم ما استطعتم من قوه»، بیان کرد: با تمام توان افراد را به شرکت در انتخابات دعوت کنیم، زیرا حضور در انتخابات برای سرنوشت کشور و مسیر زندگی خویش مفید و مؤثر است.

وی، به بحث پیرامون اهمیت و دلایل شرکت در انتخابات پرداخت و تشریح کرد: مشارکت و رأی دادن فقط حق نیست؛ بلکه هر فردی در مقابل رشد و پیشرفت جامعه خویش مسئول است، لذا حضور در انتخابات هم حق و هم وظیفه است.

استاد مدرسه علمیه سعدیه رامیان ادامه داد: مشارکت فراگیر، فرصت رشد همگانی و برابر استعدادهاست، زیرا ایجاد فرصت برابر برای تمام افرادی که در انتخابات شرکت می‌کنند، عین عدالت بوده و فساد و تعارضات اجتماعی کاهش یافته و وحدت اجتماعی افزایش می‌یابد.

سوسرایی با بیان این‌که اگر گفت‌وگوی اجتماعی و مشارکت مردمی شکل بگیرد، اعتماد عمومی در جامعه بیشتر می‌شود، افزود: زمانی که فضا مثبت شود، ظرفیت‌ها افزایش پیدا کرده و مردم نیز به نمایندگان مجلس اعتماد می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که با مردمی‌سازی و مشارکت مردم اشتباهات و سوگیری تصمیم‌گیری‌ها کاهش پیدا کرده و هر کسی نقطه ضعف دیگری را برطرف می‌کند، تأکید کرد: با روی کار آمدن ظرفیت‌های مردمی کارآمد مسائل و مشکلات کشور برطرف شده و بهره‌وری افزایش می‌یابد.

مبلغ حوزه جلوگیری از سوء استفاده تبلیغاتی دشمنان را از آثار شرکت در انتخابات برشمرد و افزود: دشمنان با بهره‌گیری از شیوه‌های گوناگون تلاش می‌کنند تا حضور مردم در انتخابات کمرنگ و بی رونق باشد، لذا برای خنثی سازی نقشه‌های آنان، حضور مردم در انتخابات به گونه‌ای باشد که مشت محکمی به سینه دشمنان کوبیده شود.

سوسرایی به سخنان رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) درباره اهمیت حضور مردم در انتخابات اشاره کرد و در ادامه، امنیت را از آثار حضور در انتخابات معرفی کرد و افزود: امنیت در پرتو قدرتمند بودن نظام جمهوری اسلامی است و قدرتمندی نظام از پشتیبانی مردم نشأت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طلاب و مبلغان دین اسلام، از خانواده، همسایگان و خویشاوندان خود شروع کرده و در جلسات سخنرانی مخاطبین خویش را به حضور حداکثری در انتخابات دعوت نمایند.

در ادامه، خانم منصوری به عنوان استاد منتقد، با اشاره به این‌که در هر مسأله‌ای باید بعد شناختی، عاطفی و روانی حرکتی مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: اگر مبانی برای ما روشن شود، حضور در انتخابات امر مسلمی خواهد بود، زیرا بر اساس مبانی دموکراسی اسلامی با دموکراسی غربی نمود می‌یابد.

وی به مقایسه برگزاری انتخابات در کشور اسلامی و کشورهای مدعی دموکراسی پرداخت و جنسیت را از مبانی انتخاباتی برشمرد و افزود: در کشورهای غربی زنان حق رأی و انتخاب ندارند اما در کشور اسلامی این‌گونه نیست و برای زنان کرامت و ارزش قائل بوده و می‌توانند در انتخابات شرکت کرده و در سرنوشت کشور خود سهیم باشند.

استاد حوزه در پاسخ به این سؤال که آیا با رأی دادن و شرکت در انتخابات وضعیت بهبود می‌یابد یا مشکلات بیشتر می‌شود، بیان کرد: عده‌ای بر اساس وجود مشکلات اقتصادی در کشور تصور می‌کنند اگر رأی ندهند جمهوری اسلامی ساقط شده و حکومت ایده‌آل آنان جایگزین می‌شود، غافل از این‌که عدم شرکت در انتخابات خسارت‌های جبران‌ناپذیری به مردم وارد می‌کند.

منصوری ادامه داد: با رأی ندادن مشکلات کشور حل نخواهد شد، بلکه بیشتر می‌شود، بنابراین باید در انتخابات حضور حداکثری داشته و افراد اصلح و شایسته را انتخاب کنیم تا بتوانند قوانین درستی تصویب کرده و مشکلات کشور برطرف شود.

خانم طاهری به عنوان دبیر علمی جلسه به جمع‌بندی مباحث پرداخت و افزود: مسأله انتخابات به واسطه اهمیت والای خود از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون مورد توجه بوده و رهبر معظم انقلاب و معمار کبیر انقلاب درباره اهمیت حضور مردم در انتخابات سخنانی بیان کرده‌اند.

وی با بیان اینکه نماینده منتخب، وکیل مردم در قانون‌گذاری است و باید تجلی‌بخش اراده و خواست مردم باشد، تشریح کرد: انتخاب افراد کارآمد، متعهد و متخصص موجب پیشرفت کشور می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان ادامه داد: نتیجه و ثمره انتخابات ماحصل خواست و اراده مردم است، بنابراین از لحاظ حقوقی و شرعی باید با شور و نشاط بیشتری در پای صندوق‌های رأی حضور یافته و دیگران را به این امر مهم دعوت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha