دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حسین رفیعی

حوزه/ معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه کشور گفت: تنها کشوری که بیشترین انتخابات را برگزار کرده ایران اسلامی است و این نشان می دهد مسئله مردم سالاری دینی یک مسئله بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، نشست بصیرتی با موضوع اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسین رفیعی معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه کشور برای طلاب و کادر در مدرسه علمیه ریحانه النبی شادگان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و اشاره به اهمیت بیداری طلاب در سحر این ماه پرفضیلت و تاکید به اقامه نافله شب، افزود: انقلاب اسلامی در شرایطی رخ داد که دنیا گرفتار یک فضای دو قطبی بود در غرب، پیمان ناتو حاکم بود و در شرق پیمان ورشو، محوریت پیمان ناتو آمریکا و محوریت پیمان ورشو در شرق شوروی بود، این دو محور حاکم برجهان بود.

وی افزود: در غرب سکولاریستی، سکولاریزم حاکم بود و در شرق فضای کمونیستی، انقلاب اسلامی در این شرایط بر پایه جمهوریت و اسلامیت، شکل گرفت و علت تحقق آن، جمهوریت و اسلامیت بود که جمهوریت یعنی نقش مردم در اداره جامعه و اسلامیت یعنی نقش دین در اداره جامعه است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه کشور عنوان کرد: تنها کشوری که بیشترین انتخابات را برگزار کرده ایران اسلامی است و این نشان می دهد مسئله مردم سالاری دینی یک مسئله بسیار مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: در خصوص انتخابات، دشمن دوست ندارد مشارکت ما در این امر، به صورت حداکثری باشد و دنبال کم کردن مشارکت مردم است، تا در واقع پشتوانه نظام که مردمند و هدایت گر نظام که رهبری است، دچار خلل شوند؛ لذا بزرگ ترین معجزه امروز انقلاب اسلامی، تداوم و استمرار آن با وجود این همه تحریم و توطئه های خبیث دشمن است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که دشمن نمی خواهد مشارکت حداکثری در انتخابات، صورت بگیرد، هر چه مشارکت کمتر شود به نفع آمریکا، اسرائیل و داعش خواهد بود، مسأله رأی دادن در واقع دلیلش خیلی اعم از مسئله رضایت یا نارضایتی است، یک بخشش این است و یک بخش هم به امنیت، توسعه، تقویت نطام و ارتباط ما در عرصه بین الملل برمی گردد.

ایران اسلامی بیشترین انتخابات را برگزار کرده است

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha