شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
استقبال گسترده مردم از نمایشگاه قرآن با پوشش رسانه‌ای قوی

حوزه/ محمدزاده گفت: حضور و همراهی رسانه در انعکاس و جریان‌سازی فعالیت‌های دینی مذهبی بر کسی پوشیده نیست، نمونه‌اش نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است که از مدت‌ها قبلِ برپایی، با همراهی و جریان‌سازی رسانه‌ای نوید گشایش و فعالیت را به علاقمندان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، حضور و همراهی رسانه‌ها در انعکاس و جریان‌سازی فعالیت‌های دینی مذهبی بر کسی پوشیده نیست که نمونه‌ آن را در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که از مدت‌ها قبلِ برپایی، با همراهی و جریان‌سازی رسانه‌ای نوید گشایش و فعالیت را به علاقمندان می‌دهد، می‌توان مشاهده کرد. در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم همچون دوره‌های گذشته یکی از بخش‌های اصلی «رسانه و ارتباطات» است که در محورهای مختلف تلاش دارد پای افراد بیشتری را به تفرجگاه رمضان باز کند.

محمدحسین محمدزاده مدیر بخش رسانه و ارتباطات نمایشگاه قرآن درباره محورهای این بخش، اظهار داشت: یکی از محورهای بخش مربوط به ستاد خبری است که با حضور عکاسان و خبرنگاران و با تهیه و انتشار گزارش‌های خبری و تصویری، پوشش رویدادها و نشست‌ها، گفت‌وگو با شخصیت‌های بازدیدکننده و پرداختن به متن و حاشیه‌های نمایشگاه، توانسته جریان‌سازی مطلوبی داشته باشد و روزانه ده‌ها تولید قابل انعکاس در دیگر رسانه‌ها دارد.

وی ادامه می‌دهد: محور دوم فعالیت بخش مربوط به فضای مجازی متشکل از گروه شش نفره است که انتشار تصاویر، فیلم‌ها و اخبار نمایشگاه در فضای مجازی اعم از پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی را بر عهده دارند.

محمدزاده بیان کرد: گروه گرافیک نیز طراحی هویت بصری و پوستر و مجموعه بنرها و اطلاع‌رسانی تصویری نمایشگاه را انجام می‌دهد و شش پوستر اصلی و ۳۰ پوستر مفهومی با الهام از شعار نمایشگاه یعنی «می خوانمت» (برداشت از ۳۰ آیه قرآن) را تصویرسازی کرده که در جای جای نمایشگاه چشم‌نوازی می‌کند.

وی اجرای پویش ملی‌مردمی «حافظ شو» در دو بخش زیر ۱۴ سال و بالای ۱۴ سال را دیگر محور فعالیت بخش رسانه و ارتباطات نمایشگاه قرآن معرفی و گفت: برای اجرای پویش ۱۰ میز حفظ در نمایشگاه تعبیه شده و روزانه بالغ بر دو هزار هدیه به کودکان شرکت‌کننده طرح اعطا می‌شود.

محمدزاده اظهار کرد: همچنین، گروه تصویربرداری و ساخت فیلم و کلیپ نیز ۳۰ کلیپ دو تا چهار دقیقه‌ای از کارویژه‌های نمایشگاه را تولید کرده و مستندسازی از فعالیت‌های نمایشگاه را هم انجام می‌دهد، پخش زنده نشست‌ها و برنامه‌های تخصصی نمایشگاه هم با این گروه است.

مدیر بخش رسانه و ارتباطات نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، خاطرنشان کرد: علاوه بر این، استودیوی پخش زنده نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ فعالیت‌های متنوع نمایشگاه قرآن را از تلوبیون نماقرآن پخش می‌کند، ارتباط زنده با شبکه‌های یک، دو، سه، پنج، افق و دیگر شبکه‌های سیما به منظور پخش زنده نیز در این استودیو انجام می‌شود.

وی با اشاره به حضور خبرگزاری‌های حوزه،  ایکنا و شبستان و نیز رادیو قرآن در بخش رسانه و ارتباطات، خاطرنشان می‌کند: استقبال بالایی که در روزهای نخست برپایی از نمایشگاه به عمل آمده نشان می‌دهد که فعالیت‌های رسانه‌ای مؤثر و موفق بوده و توانسته پیام دعوت را به گوش عموم مخاطبان برساند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha