شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عباس سلیمی

حوزه/ استاد و پیشکسوت قرآنی گفت: باید درصدد افزایش سهم نوجوانان باشیم، اگر بتوانیم جمعیت قابل توجهی از مردم مومن، با ایمان و با انگیزه که با زبان روزه در نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند را ساماندهی مجازی کنیم و همه آن‌ها را عضوگیری کنیم و یک کانال مردمی باعظمتی در نمایشگاه ایجاد کنیم، این کار می‌تواند در آینده بسیاری از توطئه‌ها را خنثی کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، عباس سلیمی استاد و پیشکسوت قرآنی از سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بازدید کرد.

وی اظهار داشت: برحسب حکمی که از سوی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شد، بنده هم در خدمت دوستان در شورای عالی سیاستگذاری نمایشگاه حاضر هستم.

سلیمی افزود: دوستان در بخش‌های مختلف نمایشگاه زحمات فراوانی را متحمل شدند و بحمدالله بسیاری از نقایصی که در سال گذشته در ارزیابی‌ها مطرح شده بود، برطرف شده است که شاید یکی از ملموس‌ترین آن‌ها مسیر تردد بود که امسال عالی طراحی شده است.

این پیشکسوت قرآنی با بیان اینکه ما همیشه آرزو می‌کردیم که همه چیز درهم نباشد و مراجعه کنندگان بتوانند همه بخش‌های نمایشگاه را ببینند، افزود: امسال ایجاد یک مسیر واحد در نمایشگاه رفت و آمد را بسیار روان کرده است. ورود افراد به سهولت انجام می‌گیرد. درب ورودی را مشاهده کردم که با تکریم بدون مانع تراشی افراد تشریف می‌آورند.

وی ادامه داد: در نمایشگاه قرآن به برکت قرآن یک فضای معنوی و صمیمانه‌ای برپاست. کسی دنبال مسائل منفعت شخصی و سیاسی کاری نیست و این سبب شده که هر گوشه‌ای کودکان و نوجوانان و خوش‌نویسان فعالیت می‌کنند و برپایی سفره افطاری ساده کار بسیار زیبا و خاطره انگیز است.

استاد سلیمی گفت: اگر بتوانیم کاری کنیم که سهم کودکان و نوجوانان از آنچه در نمایشگاه است افزایش پیدا کند بسیار عالی خواهد بود. چرا که کودکی که در ماه مبارک رمضان به نمایشگاه می‌آید هرگز این حضور از خاطرش محو نخواهد شد.

این استاد قرآن در پایان ابراز کرد: باید درصدد افزایش سهم نوجوانان باشیم، اگر بتوانیم جمعیت قابل توجهی از مردم مومن، با ایمان و با انگیزه که با زبان روزه در نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند را ساماندهی مجازی کنیم و همه آن‌ها را عضوگیری کنیم و یک کانال مردمی باعظمتی در نمایشگاه ایجاد کنیم، این کار می‌تواند در آینده بسیاری از توطئه‌ها را خنثی کند.

سی و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که در بخش بین الملل نیز نمایندگانی از ۲۵ کشور دارد، تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی (ره) هر روز از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۳۰ دقیقه بامداد پذیرای علاقه‌مندان به قرآن کریم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha