شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

جمعی از فعالان قرآنی کشور کرواسی در غرفه مجتمع بین الملل حوزه های علمیه در نمایشگاه قرآن حضور پیدا کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، نمایندگان این کشور شامل خانم ها آیلا و نیرا پس از معرفی خودشان اظهار داشتند: مسلمانان در کرواسی جزو اقلیت‌های دینی به شمار می روند و نمی توانند مسائل و مطالب قرآنی و دینی را بی پرده و صریح بگویند و با این حال حقایق و مطالبی از قرآن را می گویند که مرتبط با اوضاع و احوال جامعه جهانی و جوامع بشری باشد.

این ها افزودند: در زمینه قرآن کریم توانستند قرآنی را چاپ کنند که با علامت گذاری ها و همچنین ترجمه ای که شده همه مردم حتی کسانی که غیر مسلمان هستند متوجه آن می‌شوند و می توانند آن را بخوانند. همچنین تأکید کردند که در عرصه فعالیت های علمی و پژوهشی شان متکی به دولت و ارگان‌های دولتی نیست و خودشان به صورت خودجوش در این عرصه فعالیت می کنند.

این دو بانوی کروات بیان داشتند: دو مسئله گفتمان و بحث چگونگی تربیت فرزندان در خانواده در کشورشان مورد بحث و توجه است و از آنجایی که کشورشان کاتولیک است، سوالاتی که از سوی کاتولیک هاست بسیار مطرح می شود.

در این جلسه، سخنگوی بخش بین الملل حوزه به ایشان پیشنهاد دادند تا حاضر به همکاری برای تعاملات قرآنی و همچنین ایجاد کلاس برای افراد علاقه‌مند اهل کشور کرواسی باشند و آن ها نیز با خوشحالی پذیرفتند و آماده این شدند که با ایشان در این زمینه به طور کامل مشارکت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha