چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کودک و نوجوان

حوزه/ مدیر بخش «دهه هشتادی‌ها» در نمایشگاه قرآن گفت: از وزیر ارشاد درخواست دارم نگاه ویژه‌تری به تولیدات فاخر قرآنی در حوزه کودک و نوجوان داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، مهدی جعفری جوزانی مدیر غرفه دهه هشتادی‌های سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه از محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواستی دارد، گفت: وزیر فرهنگ ما وزیری قرآنی است و نسبت به مسئله قرآن نگاهی ویژه دارد. او به عنوان کسی که سال‌هاست در حوزه تولید محتوا برای کودک و نوجوان تهیه‌کنندگی و کارگردانی می‌کند، گفت: مسئله تولید محتوای فاخر با محوریت قرآن خیلی کم است و احساس می‌کنم قرآن در سینما خیلی محجور است.

جوزانی سپس از وزیر خواست تا نگاه ویژه‌تری به تولیدات قرآنی برای جوان و نوجوان داشته باشد تا بتوانیم سینمای قرآنی مخصوص کودک و نوجوان داشته باشیم و توضیح داد: اگر ما اعتقاد داریم که قرآن کتاب زندگی بوده و می‌تواند آینده بچه‌ها را بسازد، ساخت این آینده باید متناسب با ادبیات کودک و نوجوان شکل بگیرد. ابزار آن هم صنایع سرگرمی دیجیتال با محوریت قرآن است.

مدیر بخش دهه هشتادی‌ها اظهار داشت: امیدواریم آقای اسماعیلی و فیروزیان از این موضوع حمایت کنند تا بتوانیم به سرعت و با توجه به زیرساخت‌هایی که فراهم شده، به سمت تولید محتواهای فاخر قرآنی از جمله سینمای قرآنی، بازی‌های قرآنی و ... قدم برداریم.

وی سپس تأکید کرد که این آثار در حال حاضر وجود دارند اما فاخر محسوب نمی‌شوند و می‌تواند خیلی بهتر از این باشد. سپس گفت: ما می‌توانیم داستان‌های قرآنی را به صورت انیمیشن‌های سینمایی قرآنی در بیاوریم. از دل قرآن مفاهیمی که می‌تواند برای کودک و نوجوان آموزنده باشد، که خیلی هم زیاد است را در بیاوریم و تبدیل به آثار فاخر قرآنی برای تربیت آینده نوجوانان و کودکان کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha