شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
العبادی

حوزه/ شیخ حسن العبادی نماینده کتائب سید الشهدا گفت: جامعه بین المللی و دیوان بین المللی بایستی برای توقف حملات و تجاوز به دفاتر نمایندگی‌های دیپلماتیک اقدام کنند، زیرا حمله به کنسولگری ایران در دمشق به منزله اعلان جنگ به جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، روز دوشنبه سیزدهم فروردین ۱۴۰۳، جنگنده‌های اف- ۳۵ وابسته به نیروی هوایی ارتش اسرائیل با ورود به آسمان جولان اشغالی به وسیله شش موشک هدایت شونده ساختمان کنسولگری و محل سکونت سفیر ایران در دمشق را هدف قرار دادند.

این اقدام تروریستی در تمام محافل بین المللی و رسانه‌ای جهان بازتاب گسترده داشته و نقض فاحش مقررات بین المللی بویژه کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ وین به حساب می‌آید.

شیخ حسن العبادی نماینده کتائب سید الشهدا عراق در ایران با اشاره به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق اظهار کرد: هدف از حمله به کنسولگری ایران در سوریه ، گمراه کردن افکار عمومی از طریق این بهانه است که یک مقر نظامی را به جای اماکن دیپلماتیک هدف قرار دادند در واقع هدف از این اتهام این است که رژیم صهیونیستی در مقابل محور مقاومت اسلامی در منطقه در حال فروپاشی و شکست است.

وی ادامه داد: این رژیم به امید رهایی از شوک شکست خود در جنگ طوفان الاقصی به روش های وحشیانه متوسل شده است.

نماینده کتائب سید الشهدا با بیان اینکه این اقدام تروریستی قابل پیگیری در مجامع بین المللی است، توضیح داد: جامعه بین المللی و دیوان بین المللی بایستی برای توقف حملات و تجاوز به دفاتر نمایندگی های دیپلماتیک اقدام کنند، زیرا حمله به کنسولگری ایران در دمشق به منزله اعلان جنگ به جمهوری اسلامی ایران است.

العبادی با اشاره به ناکامی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جنگ غزه گفت: نتانیاهو در نتیجه شکست های پی در پی‌اش در جنگ غزه و در برابر مقاومت اسلامی در واقع در مرحله سقوط قرار دارد، به طوری که سردرگم و گیج از جنایاتی که علیه بشریت مرتکب می شود بی خبر است.

وی در پایان در خصوص واکنش ایران به این حمله گفت: جمهوری اسلامی ایران حق دارد به این حمله که حاکمیت ایران را نقض کرد و تعدادی از فرماندهان و مستشاران ایرانی به شهادت رسیدند پاسخ دهد و البته رژیم صهیونیستی بدون مجازات نمی تواند از این اقدام ننگین خود فرار کند، ما منتظر پاسخ قاطع فرماندهی جمهوری اسلامی ایران هستیم که برای خود دارای نظر و دیدگاه خاصی در این زمینه هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha