دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
تصاویر/ همایش افزایش جمعیت و فرزنداوری در مدرسه علمیه الزهرا (س) شاهین دژ

حوزه/ کارشناس مسائل جمعیت با مقایسه روند تغییرات جمعیتی ایران از سال ۱۳۸۰ تاکنون، گفت: فاجعه‌ای جمعیتی در حال رخ دادن است و فرصت چندانی برای جبران آن باقی نمانده است، ادامه روند فعلی کشور را در ده سال آینده با بحران نیروی کار و پیامدهای منفی اقتصادی و سیاسی مواجه خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، سید مهدی صدری صبح امروز در نشست "آینده پژوهی جمعیت ایران اسلامی" در مدرسه علمیه کوثر اصفهان، با اشاره به اهمیت موضوع جمعیت و خانواده در جامعه اسلامی، اظهار داشت: طلاب علوم دینی به عنوان چراغداران جامعه، وظیفه‌ای خطیر در قبال ترویج فرهنگ فرزندآوری و توجه به بحران پیری جمعیت دارند.

وی با بیان هشدارهای رهبر معظم انقلاب در خصوص این بحران، افزود: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بارها نسبت به عواقب وخیم پیری جمعیت در ایران هشدار داده‌اند و بر لزوم اقدامات جدی در این زمینه تأکید فرموده‌اند.

این کارشناس مسائل جمعیت، با ارائه آمارهای دقیق، وضعیت بحرانی برخی استان‌ها از جمله اصفهان را تشریح کرد و گفت: استان اصفهان تنها ۵ سال فرصت دارد تا از سقوط به چاله جمعیتی نجات یابد.

صدری با مقایسه روند تغییرات جمعیتی ایران از سال ۱۳۸۰ تاکنون، اظهار کرد: فاجعه‌ای جمعیتی در حال رخ دادن است و فرصت چندانی برای جبران آن باقی نمانده است، ادامه روند فعلی کشور را در ده سال آینده با بحران نیروی کار و پیامدهای منفی اقتصادی و سیاسی مواجه خواهد کرد.

وی به تشریح معایب و پیامدهای منفی تک‌فرزندی پرداخت و گفت: شعار "فرزند کمتر، زندگی بهتر" پیامدهای منفی بسیاری به همراه داشته و شواهد نشان می‌دهد خانواده‌های با جمعیت بیشتر، در تربیت فرزندان و مدیریت اقتصادی خانواده موفق‌تر عمل می‌کنند.

گفتنی است در حاشیه این نشست، نمایشگاهی با موضوع "ازدواج و تعالی خانواده" نیز برگزار شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha