دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

‌آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی در دیدار فرماندهان و پرسنل نیروی انتظامی استان قم، با تأکید بر وظیفه دولتمردان در ایجاد حفظ و امنیت در جامعه، برقراری عدالت را محور اساسی فعالیت های نیروی انتظامی دانستند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم له با اشاره به رساله الحقوق حضرت سجاد(ع) گفتند: این گنجینه معنوی حاوی معارفی است که دست غرب از آن کوتاه است و ما موظفیم این حقوق را بشناسیم و بر اساس آن رفتار کنیم.

ایشان امنیت را رکن اساسی تحقق جامعه ای سالم و پویا برشمردند و بیان داشتند: مردم محتاج امنیت هستند، زیرا تا امنیت نباشد، فراغت بال نیست و اندیشه ها در مسیر تکامل بکار گرفته نمی شوند.

این مرجع تقلید افزودند: اگر مجرم مجازات نشود، جرم و فساد در جامعه گسترش می یابد از این رو و بر اساس آموزه های قرآنی قصاص سبب زندگی و حیات جامعه است.

ایشان وجود افکار انحرافی را مانع رشد و تعالی یک جامعه دانستند و گفتند: وهابیت همانند خوارج مخالف اهل بیت(ع) و دارای تفکر و اندیشه ضد دینی هستند و بر خلاف آموزه های اسلامی به کشتار مردم خصوصا در عراق دست می زنند.

معظم له، رهبری را مهمترین رکن حکومت اسلامی دانسته و تصریح کردند: تمام صدماتی که در طول تاریخ متحمل نمودیم بخاطر این بود که حاکم اسلامی در رأس امت نبوده و زمام امور به دست افراد نالایق قرار داشت و دین را ابزاری برای رسیدن به اهداف شوم خود می دانستند.

‌آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی، در پایان با اشاره به نقش مردم ایران در ایجاد تمدن بشری گفتند: مردم ایران دارای تمدنی کهن هستند و از هوشیاری و درک بالایی برخوردار می باشند و همین امر سبب خلق حماسه عظیم پیدایش انقلاب اسلامی شد.     

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha