جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024

معاون سید حسن نصر الله در پاسخ به سوالی مبنی بر واکنش حزب الله در صورت حمله رژیم صهیونیستی و حامیان آن به ایران گفت: رابطه ما با جمهوری اسلامی ایران مثل پدر و فرزند است و در صورت حمله متجاوزان از ایران دفاع خواهیم کرد، حتی اگر شود خودمان را فدای بقای جمهوری اسلامی بکنیم، این کار را خواهیم کرد و این کار نه از روی تعصب، بلکه به خاطر مصالح حقیقی جهان اسلام است.

وی در گفتگو تفصیلی و اختصاصی با خبرنگار مرکز خبر حوزه به تشریح مسایل مهمی چون، واکنش حزب الله نسبت به حمله احتمالی به ایران و سوریه، رابطه حزب الله با ایران، احتمال وقوع نبرد دوباره میان لبنان و اسرائیل، مسئله فلسطین و اسرائیل و همچنین تجهیزات نظامی حزب الله پرداخت.

حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ حسن بغدادی در این گفتگو با اشاره به واکنش حزب الله نسبت به حمله احتمالی به ایران و سوریه گفت: واکنش ما بستگی به نوع حمله خواهد داشت، گاهی حمله محدود و مقطعی و گاهی همه جانبه است که در هر صورت ما نمی توانیم فقط تماشاگر باشیم، ولی دخالت ما بستگی به شرایط و وضعیت دارد که متناسب با آن دخالت خواهیم کرد، چون هر جنگی شیوه خاص خود را دارد.

وی تصریح کرد: از جهت اعتقادی معتقد هستیم باید قدرت حمایت کننده از مسلمانان باشیم و خصوصا اگر طرف مقابل اسرائیل باشد.

معاون امور روحانیون حزب الله لبنان با اشاره به رابطه و امکان وابستگی حزب الله به ایران اظهار داشت: نیروی مقاومت در لبنان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران وجود داشته است، ما در جبل عامل از چندصد سال قبل متجاوزین را سرکوب می کردیم و ذهنیت مقاومت در ما از قبل وجود داشته است، البته وجود جمهوری اسلامی ایران به ما قدرت و توان داد و هر سال هم قدرت ما بیشتر می‌شود، اگر چه از طرف دولت ایران نبوده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین بغدادی در پاسخ به سوال دیگری درباره احتمال حمله دوباره اسرائیل به لبنان، عنوان کرد: حزب الله به هیچ عنوان دنبال جنگ نیست و در این زمینه هیچ گامی بر نخواهد داشت، ولی یک منطق قوی دارد که از آیه شریفه « واعدوا ما استطعتم من قوه و من رباط الخلیل ترهبون به عدوالله وعدوکم » گرفته شده و بر اساس آن عمل می کند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی یک همسایه صلح جو نیست، بلکه جنگ طلب است و آنچه در جنگ 33 روزه اتفاق افتاد شاهد و گواه این سخن است، به همین اعتبار ما بعد از جنگ آمادگی مناسبی پیدا کرده ایم که اگر اسرائیل یکبار دیگر خواست تجاوز کند، مقابله کنیم.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: ما معتقدیم اسرائیل در جنگ 33 روزه شکست فاحشی خورد ولی آنها می گویند که تازه مساوی شدیم، اما حقیقت این است که برای نخستین بار در تاریخ نبرد با اسرائیل، اعماق سرزمین های اشغالی مورد هدف قرار گرفت، اگر چه درگذشته معمولا موشک های ما به سمت شمال فلسطین اشغالی مثل کریات شمونا پرتاب می‌شود اما امروز مسئله حیفا که در اعماق اسرائیل است مطرح است، و چنانچه آنها به بیروت حمله می‌کردند ما هم به پایتخت آنها شلیک می‌کردیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین بغدادی با بیان اینکه امروز اسرائیل حتی در مانورهایش هم شکست می خورد، اظهار داشت: مردم اسرائیل می‌گویند سرزمین ما در تیررس موشک های حزب الله قرار دارد و حزب الله قادر است تمام مناطق اسرائیل و حتی تاسیسات اتمی ما را مورد هدف قرار دهد که این ذهنیت بسیار کشنده است.

وی، راه حل معضل اسرائیل را همان نظر امام (ره) مبنی بر از بین بردن این غده سرطانی دانست و گفت: اسرائیل خوابهای زیادی برای منطقه دیده است که مهمترین آنها ایجاد اسرائیل بزرگ از نیل تا فرات است، در جنگ 33 روزه ما توانستیم با حمایت جمهوری اسلامی ایران این خواب و رویا را پریشان کنیم که سبب شد، اسرائیل از رویای خاورمیانه بزرگ به قدری به عقب برگردد که دور خود را دیوار حائل بکشد و دیوار حائل میان اسرائیل و فلسطین، قطعا شروع پایان و زوال این رژیم غاصب است.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان یادآور شد: بن گوریون تئوریسین برجسته اسرائیلی معتقد بود، هر وقت اسرائیل شکست بخورد زمینه فروپاشی آن فراهم شده است و امروز فروپاشی اسرائیل نزدیک است.

حجت‌الاسلام و المسلمین بغدادی با اشاره به نبرد فلسطینیان با اسرائیل اظهار داشت: رژیم صهیونیستی از تجاوز به فلسطین نه خسته می‌شود و نه منصرف، زیرا طبیعی است که وقتی در جنگ 33 روزه از ما شکست خورد، می‌خواهد این شکست را در جایی دیگر جبران کند و این مسئله در فلسطین اتفاق افتاد چون از حمایت و پشتوانه دول عربی خالی است و نسبت به ما هم ضعیف تر است.

وی تصریح کرد: با این وجود حرکت مقاومت فلسطینی توانست به عنوان یک قدرت که نسبتا همسان و هم سنگ اسرائیل است، خود را نشان دهد و حمله قبلی و شکستی که اسرائیل خورد، حاکی از آن است که فلسطینیان می توانند به عنوان دژ مستحکمی که متکی بر اراده مردم است از کشور خود دفاع کنند.

عضو ارشد حزب الله لبنان اظهار داشت: چطور در حالیکه هر روز فرزندان و کودکان فلسطینی به خاک و خون کشیده می شوند، فکر همزیستی با اسرائیل مطرح است؟ چگونه ممکن است اسرائیل به فکر تاسیس دولت مستقل فلسطینی باشد در حالیکه دستانش در عراق، لبنان و فلسطین به خون مسلمانان آغشته است؟ این مسئله باید موجب وحدت در جهان اسلام در برابر مستکبرین شود.

وی افزود: ملت فلسطین در حال کشته شدن است و خون فلسطینیان سندی استوار بر محکومیت کشورهای غربی و مجامع بین المللی در قبال این جنایت است.

حجت‌الاسلام و المسلمین بغدادی با اشاره به توان موشکی حزب الله در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا موشک ها ساخت داخل لبنان است یا خارج آن گفت: آنچه مسلم است اینکه لبنان کشوری آزاد است و دلالان اسلحه در آن زیاد هستند، امروز در لبنان این مسئله مطرح است که چه کسی می خواهد از آن استفاده کند.

وی افزود: طبعا ما هزاران جوان غیور و متدین داریم که در عین حال که یک نیروی تدافعی هستند، می توانند همزمان یک ارتش تهاجمی هم باشند.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه گفت: حقیقتا آنچه اسرائیل را آزرده خاطر می کند دو چیز است اول جبهه حزب الله که شامل مواضع طبیعی مثل کوه و جنگل است و می توان از آن استفاده کرد و دوم قدرت نامرئی یعنی در عین حال که یک ارتش چند هزار نفره است در کمتر از ده دقیقه در پناهگاه  هایش مخفی می شود.

وی با اشاره به قدرت نامرئی حزب الله اظهار داشت: رمز پیروزی حزب الله همین قدرت نامرئی است که با داشتن دهها هزار موشک و رزمنده می تواند در چند دقیقه مخفی شود بدون اینکه هیچکس مطلع شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین بغدادی در پایان یادآور شد: جوانان حزب الله با روحیه ایثار و شهادت طلبی آماده دفاع از مکتب تشیع و معارف ناب اسلامی می باشند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha