دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

معاون شبکه اطلاع‌رسانی نور گفت: حدود 14 هزار شماره مجله در پایگاه نورمگز«پایگاه مجلات» مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی ارایه شده که تا پایان سال 87 به 20 هزار شماره خواهد رسید.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام محمد حسین بهرامی، معاون شبکه اطلاع‌رسانی نور در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: در فضای علمی و شیوه‌های جدید پژوهشی بحث مقالات و مجلات جایگاه ویژه‌ای دارند به نحوی که شاخص توسعه و رشد کشورها محسوب می‌شود.
وی افزود: با فراهم شدن تکنولوژی‌های جدید، این امکان فراهم شد تا مجلات از طریق دیجیتال در اختیار پژوهشگران قرار گیرد.
معاون شبکه اطلاع‌رسانی نور خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با این هدف در سال 77 به شبکه اینترنت راه یافت و در پایگاه حوزه نت ده عنوان مجله علوم اسلامی عرضه کرد که تا سال 83 به 1500 عنوان رسید.
وی افزود: در سال 83 با بررسی و تحلیل پایگاه‌های متعدد داخلی و خارجی، پایگاه نورمگز طراحی شد و در ابتدای سال 84 این پایگاه راه‌اندازی شد.
حجت الاسلام بهرامی یادآور شد: پایگاه با جمع‌آوری مجلات علوم اسلامی آغاز به کار کرد و در ادامه در صدد جمع‌آوری و توسعه مجلات علوم انسانی که دارای رتبه علمی و پژوهشی بودند، قرار گرفتیم.
وی خاطرنشان کرد: امروز نشریاتی که قریب به یک قرن پیش در رشته‌های علوم اسلامی و انسانی در کشور منتشر شده‌اند در پایگاه نورمگز قرار دارد.
معاون شبکه اطلاع‌رسانی نور گفت: امکان نقد مقالات، مشاهده نقد دیگران، جستجوی بسیار پیشرفته پایگاه با دامنه‌های مختلف، جامع بودن و بزرگترین پایگاه مجلات تخصصی در زمینه علوم اسلامی و انسانی از امتیازات ویژه پایگاه نور مگز است.
 
 
 
 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha