جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 343611
۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
نورمگز

مدیر پایگاه نورمگز گفت: پايگاه مجلات تخصصي نور (نورمگز) به عنوان روزآمد‌ترين، جامع‌ترين و پرمخاطب‌ترين پايگاه ارائه منابع علمی، تلفيقی از خلاقيت و ابتكار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  مهدی امینی مقدم در جمع مدیران معاونت پژوهشی حوزه های علمیه کشور با اعلام ارائه نسخه جديد پايگاه مجلات تخصصي نور اظهارداشت: پايگاه مجلات تخصصي نور www.noormags.ir به عنوان بزرگ‌ترين بانک مجلات تخصصی علوم اسلامي و انساني در فضاي مجازي در مهرماه سال ۱۳۸۴ به همت مركز تحقيقات كامپيوتری علوم اسلامي، با هدف تسهيل و ترويج پژوهش و توليد علم فعاليت خود را آغاز كرده و تا كنون محيط كاربری آن همگام با فناوري‌هاي جديد چندبار روزآمد گرديده است.

وی بیان داشت: اين پايگاه بيش از۵۴ هزار و ۳۰۰ شماره مجله در يك هزار و ۳۰۰عنوان با قدمت بيش از يك قرن انتشار جرائد تا به امروز را در بر دارد و با دارا بودن بيش از يك ميليون مقاله، به گنجينه‌اي گرانها و بستري مناسب براي پژوهش تبديل شده است.

اين محقق و پژوهشگر حوزه با بيان اينكه پايگاه نورمگز از آغاز آبان ماه سال جاری از وحدت رويه و ويژگی‌های تازه‌ای برخوردار شده است، گفت: «هوشمندسازی»، «پژوهش محوری»، «جذابيت»، «يكپارچگی سيستم» و «خدمات بيشتر و آسان به نشريات» از تغييرات و راهبردهای جديد نسخه روزآمد شده بزرگ‌ترين پايگاه مجلات تخصصی كشور مي‌باشد.

مدیر پایگاه نورمگز، ويژگی هوشمند سازی جستجوی اطلاعات در اين پايگاه را يكی از قابليت‌های مهم اين نسخه برشمرد و افزود: «موتور جستجوی هوشمند»، با تشخيص عنوان‌های هم‌سان عناوين و كشف هوشمند عنوان‌های هم‌سانِ مقالات، پيشنهادهای لازم را به كاربران ارائه می‌دهد. در اين فناوری، مقالات مرتبط بر اساس بازديد كاربران و علاقمندی آنان به صورت هوشمند كشف و ارائه مي‌گردد.

وی با اشاره به امكان «ايجاد فهرست علاقه‌مندی هر كاربر از مقالات، مجلات و پديدآوران» و «اطلاع رساني نسبت به انتشار شماره جديد نشريات و پديدآوران منتخب» و «ارائه گزارشات از فعاليت‌هاي كاربر مانند دريافت مقالات و جستجو‌ها را از جمله قابليت‌هاي ديگر نسخه جديد نورمگز بر شمرد.

حجت الاسلام امینی مقدم ضمن تشريح قابليت‌های «جذابيت» و « يكپارچگي سيستم » در نسخه جديد افزود: در اين بخش كاربر با «جذابيت بصري حداكثري و رابط كاربري جديد در عين حفظ كارايي و محيط سه زبانه»، همچنين «يكپارچگي سرويس‌هاي مختلف جهت ارائه هدفمند و هوشمندانه محتوا» با امكان اتصال به سامانه جامع كاربران نور مواجه مي‌شود.

وی، خدمات رسانی به نشريات را ابتكار ديگر پايگاه نورمگز توصيف كرد و گفت:«واگذاری نشانی اختصاصی هر نشريه به صاحبان آن جهت دسترسی سريع به اطلاعات نشريه»، « مديريت صفحه اطلاعات نشريات توسط صاحبان نشريه»،« ارائه اطلاعات آماری مجله در صفحه اختصاصی مانند: تعداد دفعات ديده شدن مجله و يا تعداد دفعات دانلود مقالات» و« ايجاد سامانه ارسال مقالات جديد» از جمله اين خدمات متنوع به صاحبان نشريات می‌باشد كه در نسخه جديد پايگاه مجلات تخصصی نورمگز ارائه شده است.

انتهای پیام  17/313

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حمزه IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    0 0
    متاسفم برای هر چیزی باید پول داد . حتی برای دیدن یک مقاله . حالا علم بهتر است یا ثروت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • نازنین محمدوند IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    0 0
    خواهشمند است دستور فرمایید