دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شهریاری

حوزه/ رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی گفت: پایگاه مجلات تخصصی نور(نورمگز) به عنوان روزآمدترین، جامع ترین و پرمخاطب ترین پایگاه ارائه منابع علمی، تلفیقی از خلاقیت و ابتکار است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری روز شنبه در جمع اصحاب رسانه با اعلام ارائه نسخه جدید پایگاه مجلات تخصصی نور اظهارداشت: پایگاه مجلات تخصصی نور (www.noormags.ir) به عنوان بزرگ ترین بانک مجلات تخصصی علوم اسلامی و انسانی در فضای مجازی در مهرماه سال 1384 به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، با هدف تسهیل و ترویج پژوهش و تولید علم فعالیت خود را آغاز کرده و تا کنون محیط کاربری آن همگام با فناوری های جدید چندبار روزآمد گردیده است.

 حجت الاسلام و المسلمین شهریاری اظهارداشت: این پایگاه با داشتن بیش از54 هزار و 300 شماره مجله در یک هزار و 300عنوان با قدمت بیش از یک قرن انتشار جرائد تا به امروز، و با دارا بودن بیش از یک میلیون مقاله، به گنجینه ای گرانبها و بستری مناسب برای پژوهش تبدیل شده است.

پنج نوآوری فنی پژوهشی

 این استاد دانشگاه  با بیان اینکه پايگاه نورمگز از آغاز آبان ماه سال جاری از وحدت رویه و ويژگي‌هاي تازه ای برخوردار شده است، گفت: " هوشمندسازی "، " پژوهش محوری"، "جذابیت"، " یکپارچگی سیستم" و " خدمات بیشتر و آسان به نشریات" از تغییرات و راهبردهای جدید نسخه روزآمد شده بزرگترین پایگاه مجلات تخصصی کشور می باشد.

معاون فناوری اطلاعات و آمار قوه قضائیه، ویژگی هوشمند سازی جستجوی اطلاعات در این پایگاه را یکی از قابلیت های مهم این نسخه برشمرد و افزود: "موتور جستجوی هوشمند"، با تشخیص عنوان‌های هم‌سان عناوین و کشف هوشمند عنوان‌های همسانِ مقالات، پیشنهادهای لازم را به کاربران ارائه می دهد. در این فناوری، مقالات مرتبط بر اساس بازدید کاربران و علاقمندی آنان به صورت هوشمند کشف و ارائه می گردد.

 ارتقای کاربری های پژوهشی در نسخه جدید نورمگز

 وی با اشاره به امکان "ایجاد فهرست علاقه مندی هر کاربر از مقالات، مجلات و پدیدآوران" و " اطلاع رسانی نسبت به انتشار شماره جدید نشریات و پدیدآوران منتخب" و" ارائه گزارشات از فعالیت های کاربر مانند دریافت مقالات و جستجوها  را از جمله قابلیت های دیگر نسخه جدید نورمگز بر شمرد.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری ضمن تشریح قابلیت های " جذابیت " و " یکپارچگی سیستم " در نسخه جدید افزود: در این بخش کاربر با «جذابیت بصری حداکثری و رابط کاربری جدید در عین حفظ کارایی و محیط سه زبانه»، همچنین «یکپارچگی سرویس های مختلف جهت ارائه هدفمند و هوشمندانه محتوا» با امکان اتصال به سامانه جامع کاربران نور مواجه می شود.

 وی، خدمات رسانی به نشریات را ابتکار دیگر پایگاه نورمگز توصیف کرد و گفت: "واگذاری نشاني اختصاصي هر نشریه به صاحبان آن جهت دسترسي سريع به اطلاعات نشريه"، "مدیریت صفحه اطلاعات نشریات توسط صاحبان نشریه"، " ارائه اطلاعات آماری مجله در صفحه اختصاصی مانند: تعداد دفعات دیده شدن مجله و یا تعداد دفعات دانلود مقالات" و "ایجاد سامانه ارسال مقالات جدید" از جمله این خدمات متنوع به صاحبان نشریات می باشد که در نسخه جدید پایگاه مجلات تخصصی نورمگز ارائه شده است.

انتهای پیام   313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha