دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

پایگاه مجلات تخصصی نور (نورمگز) با ارائه بیش از 42هزار شماره مجله به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی نخستین و بزرگترین بانک نشریات تخصصی حوزه علوم اسلامی و انسانی کشور می باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، پایگاه مجلات تخصصی نور وابسته به مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی حوزه علمیه یکی از مجموعه پایگاه های اطلاع رسانی اسلامی می باشد که از مهرماه سال 1384سعی در ارائه این گنجینه عظیم علمی به صورت یکجا و با کمترین هزینه نمود.

پایگاه مجلات تخصصی نور (نورمگز) با توجه به اینکه مرجعی عظیم در خصوص نشریات و مقالات حوزه علوم اسلامی و انسانی می باشد، به سه بخش مقالات، نشریات و پدیدآوران تقسیم می شود.

فهرست موضوعی، فهرست الفبایی، پدیدآورندگان، نسخه قدیم از بخش های دیگر این پایگاه علمی می باشد که به صورت صرفاً علمی تقسیم بندی شده است.

پایگاه مجلات تخصصی نور در 16موضوع از علوم اسلامی و انسانی است، ا قرآن و حدیث، فقه و اصول، فلسفه، کلام و عرفان، حقوق، تاریخ، جغرافیا، اقتصاد، زبان و ادبیات، علوم سیاسی، مدیریت، روان‌شناسی و علوم تربیتی، جامعه شناسی و علوم اجتماعی، اطلاع رسانی و کتابداری، فرهنگ و هنر، تربیت بدنی، علوم انسانی تقسیم‌بندی و راه را برای محققان و پژوهشگران هموار ساخته است.

سرفصل هایی از جمله؛ علمی – پژوهشی، علمی – ترویجی، نشریات ISC، نشریات کهن، نشریات با دسترسی آسان و نشریات روزآمد به  انتخاب مناسب کاربران و محققان کمک مضاعفی نموده است.

این پايگاه وظيفه شناسايي وعرضه مجلات تخصصي علوم انساني و اسلامي را بر عهده دارد؛ از این رو کاربران می‌توانند در این پایگاه به کهن ترین و کمیاب ترین مجلات تخصصی دسترسی پیدا کنند و از مطالب عرضه شده در آن برای استفاده های شخصی در راستای تحقیق و پژوهش و یا عرضه به دوستان خود استفاده کنند.

آنچه در این پایگاه علمی و تخصصی قابل تعامل و ملاحظه می باشد، وجود بیش از 42هزار  شماره مجله در قالب حدود 900 نشریه و بیش از 698هزار مقاله در موضوعات مختلف است.

از دیگر ویژگیهای این پایگاه تخصصی به منظور مشاهده بهتر مجلات می توان به؛ ارائه مجلات به صورت تمام متن و تمام تصویر، امکان دانلود مقالات درخواستی با فرمت های html و PDF، دسترسی از طريق عناوين مجلات، دسترسي از طريق نام پديدآورندگان،  بانک اطلاعات صاحبان آثار، دسترسي از طريق نمودار درختي موضوعات، امکان جستجوهاي پيشرفته با قابليتهاي متنوع فني، امکان نقد مقالات مجلات و مشاهده نقدهای دیگران، امکان برگزیدن و دسته بندی مقالات دلخواه، لیست پستی جهت اطلاع از آخرین آخبار پایگاه و مجلات و امکان اشتراک و بهره مندی از خدمات پایگاه اشاره کرد.

همچنین مجلات علمی هر رشته با مشورت مؤسسات و محققان برجسته و فعال در این رشته ها انتخاب و در پايگاه عرضه گردیده است.

این پایگاه در بخش قرآن و حدیث 49عنوان، فقه و اصول 16عنوان، فلسفه کلام و عرفان 110عنوان، حقوق 52عنوان، تاریخ 54عنوان، جغرافیا 18 عنوان، اقتصاد 70 عنوان، زبان و ادبیات 104 عنوان، علوم سیاسی 41عنوان، مدیریت 33عنوان، روان شناسی و علوم تربیتی 54 عنوان، جامعه شناسی و علوم اجتماعی 25 عنوان، اطلاع رسانی و کتابداری 40عنوان، فرهنگ و هنر 48عنوان، تربیت بدنی 6عنوان و علوم انسانی 176 عنوان مطلب را به صورت رایگان در دسترس علاقه مندان قرار داده است.

بر پایه این گزارش، در حال حاضر این پایگاه تخصصی دارای 20186سرمقاله، 356896 مقاله، 6397پرسش و پاسخ، 93904 معرفی و نقد، 94068خبر و گزارش، 17734 گفتگو و مصاحبه، 60119مطلب پیرامون ادب و هنر، 1384مورد اصطلاحات، 8841مورد سخنرانی و بیش از 39 هزار مطلب متفرقه دیگر می باشد.

پایگاه مجلات تخصصی نور در حال حاضر دارای بیش از شش میلیون صفحه اطلاعات علمی است که در آخرین آمار گرفته شده 10 عبارت زیر بیشترین جستجو را طی ده روز اخیر به خود اختصاص داده اند؛ حقوق اقلیت ها، مسیحیت صهیونیسم، کلام جدید، ایران و انگلیس، کتیبه، تاریخ بیهقی، صفویه، نماز، تحریک و نهج البلاغه.

علاقه مندان می توانند جهت استفاده رایگان و بهنیه از این پایگاه اطلاع رسانی علمی به نشانی اینترنتی http://www.noormags.com/view/fa/default مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha