جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نورمگز

حوزه/ معاون بازرگانی و خدمات فرهنگی مرکز کامپیوتری نور از تولید و عرضه نسخه اندرویدی پایگاه مجلات تخصصی نور ( نورمگز) خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر خوانساری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهارداشت: با توجه به نیاز کاربران نور و همچنین در راستای بهبود فضای مطالعه و پژوهش محققان و نخبگان جامعه نرم‌افزار اندرویدی نورمگز  با محتوای ۱۵۰۰ عنوان نشریه از هم اکنون در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

وی با بیان اینکه فعالیت های این مرکز در جهت تولیدات به روز می باشد، افزود: مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور) در طول قریب به  سه دهه از آغاز فعالیت در زمینه تولید نرم افزارهای علوم اسلامی و انسانی، در سه عرصه نرم افزار، وبسایت و تولیدات موبایلی، اقدام به ارائه محصول نوینی به کاربران خود کرده است.

معاون بازرگانی و خدمات فرهنگی مرکز نور در باره خدمات و تولیدات نوین این مرکز ادامه داد: موضوع نرم افزارهای موبایلی خدماتی است که طی سالهای اخیر مرکز نسبت به آن اهتمام جدی داشته است بطوریکه نرم افزارهای موبایلی با فرمت « جاوا » و «سیمبین» تولید و به صورت رایگان عرضه کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین خوانساری با بیان اینکه در تولیدات خود سعی کرده ایم همگام و همسو با فناوری های نوین باشیم، اظهارداشت: با پیدایش سیستم عامل اندروید و استقبال کاربران از این سیستم عامل جدید، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در همین راستا اقدام به تولید نرم افزار با این سیستم عامل نموده است.

معاون سابق فناوری اطلاعات حوزه های علمیه کشور افزود: در ادامه تولید نرم‌افزارهای اندرویدی، این مرکز پس از ارائه موفق کتابخوان همراه نور که استقبال کاربران این نرم‌افزار ارزشمند قرار گرفت، اقدام به تولید و عرضه نرم‌افزار اندرویدی نورمگز، با بهره‌گیری از گنجینه‌ی غنی منابع پایگاه مجلات تخصصی نور (نورمگز) اهتمام داشته ایم.

وی در معرفی نرم‌افزار نورمگز بیان داشت: این نرم‌افزار ضمن تعامل مستقیم با سرویس پایگاه نورمگز، به عنوان یک نرم افزار هوشمند (smart client) طراحی شده است به گونه ای که کلیه فعالیت های آن بصورت یکپارچه مدیریت و راهبری می‌شود، همچنین کاربر با اتصال به سرویس نورمگز می تواند مقاله مورد نیاز خود را جستجو نماید و با استفاده از گوشی همراه خود نسبت به مطالعه آن اقدام نماید.

حجت الاسلام و المسلمین خوانساری در پایان با اشاره به قابلیت‌های فنی این نرم‌افزار گفت: امکان استفاده از حساب کاربری مشترک آی‌نور(www.inoor.ir) و تعامل مستقیم با پروفایل کاربر در سیستم نورمگز، مشاهده اطلاعات حساب کاربری، مشاهده علاقه مندی ها، مشاهده آگاه سازها، مشاهده و استعلام مانده اعتبار، خرید بسته اعتباری، ارائه فهرست موضوعی مجلات ، جستجوی پیشرفته  در مقالات، عناوین مجلات و پدیدآورندگان، ارائه فرست ناشران و امکان مطالعه و دانلود مقالات از جمله امکاناتی است که کابر با نصب این نرم‌افزار بر روی موبایل یا تبلت خود می‌تواند از آن‌ها بهره‌مند گردد.

علاقه مندان می توانند برای دریافت این نرم افزار به آدرس های اینترنتی ذیل مراجعه  کنند؛

http://www.noorsoft.org/fa/node/15379

http://www.noorsoft.org/sites/default/files/productfile/Noormags_app_v1.0_www.noorsoft.org%20.apk

انتهای پیام    313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha