دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024

مراسم بزرگداشت ارتحال همسر مکرمه امام خمینی (ره) با حضور مراجع عظام تقلید،اعضای جامعه مدرسین حوزه ، روحانیون ، طلاب و اقشار مختلف مردم شب گذشته در مسجد اعظم قم برگزار شد .

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ فاطمی نیا در این مراسم گفت:جامعه  حیات معنوی خود را مدیون حضرت امام (ره) و خانواده مکرمشان می داند و جوانانی  که می خواهند رشد کنند و به سعادت دست یابند باید شخصیت والای امام خمینی (ره)  را الگوی خود قرار دهند .

این استاد حوزه با اشاره به همراهی بانوی بزرگ انقلاب با امام (ره)  گفت: ایشان دارای صفات عالیه و کمالات بالایی بود، به طوری که در مقابل انواع سختی ها که برایشان بوجود می آمد، صبور و مقاوم بود.

سخنران این مراسم ادامه داد :بانو ثقفی 60سال با امام (ره) زندگی کرد و در تمام این مدت با صفا، صمیمیت، صبر و استقامت، نوعی پناهگاه برای حضرت امام (ره) بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ فاطمی نیا با اشاره به مقام علمی آن مرحومه افزود: همسر گرامی امام (ره)  دارای مقام علمی بود و در عرصه شعر و ادبیات توانمندی خاصی داشت.

وی تصریح کرد: امام (ره) و همسر مکرمه ایشان برای شکل گیری،تثبیت و  جهانی شدن انقلاب اسلامی مشقتهای فراوانی را تحمل کردند و دراین عرصه دو فرزند برومند خود را از تقدیم انقلاب نمودند.

وی با اشاره به تشیع جنازه این بانوی برجسته گفت: حضور پر شور مردم در تشیع جنازه امام (ره) و همسر مکرمه ایشان در تاریخ بشریت و شیعه بی سابقه است و این تجلیل از مقام شامخ مرجعیت و ولایت است و خاری در چشم دشمن خواهد بود.

 

 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha