یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفتند: همان بانک‌های بزرگ که با رباخواری باعث رشد و حیات پوشالی و غیر واقعی اقتصاد جهانی شده بودند، مامور مرگ و بروز بحران اقتصادی در جهان شدند.

 به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم‌له در درس تفسیر آیات سوره مبارکه فیل در جمع نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه (س) اظهار داشتند: گاهی عامل زندگی و حیات به دستور خداوند عامل مرگ و نابودی می‌شود که  این نشانه قدرت لایزال الهی است.

ایشان افزودند: آب، خاک، باد و آتش چهار عامل اساسی حیات بر روی کره زمین است و زمانی که خداوند عذاب بفرستد همین عوامل حیات باعث نابودی کفار و گناهکاران می‌شود.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به بحران اقتصاد جهانی گفتند: بانک‌های بزرگ غربی با رباخواری سرمایه‌های پوشالی عظیمی جمع کرده بودند و نبض اقتصاد جهان را در دست گرفته بودند ولی امروز با این بحران‌ها مردم کشورهای اروپایی بویژه آمریکا بی‌خانمان و از کار بر کنار شده‌اند.

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به شهادت امیرالمومنین (ع) اظهار داشتند: دشمنان امام علی (ع) می‌خواستند نام ایشان را محو کنند و لذا شیعیان و دوست داران ایشان را شکنجه و قتل‌عام می‌کردند و70 سال بالای منبرها لعن ایشان را می‌گفتند ولی خداوند بوسیله همان دشمنان نام علی (ع)  را بلند کرد و همگان پی به مظلومیت علی (ع) و شیعیان بردند.

معظم‌له به گفته‌های اندیشمندان اهل سنت در باره امام علی (ع)  اشاره کرده و بیان داشتند: دوستان امام از ترس و دشمنان حضرت از روی حسد فضائل ایشان را نقل نکردند ولی امروز در تمامی کتب شیعه و سنی فضائل ایشان به وفور دیده می‌شود.

این مرجع تقلید در پایان عنوان کردند: علم تمام اصحاب پیامبر در برابر علم علی (ع)  همچون قطره‌ای در برابر 7 اقیانوس جهان است ولی متاسفانه علی (ع) را نشناختند و با کسانی که لیاقت نداشتند مقایسه شدند.

 انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha