چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ |۵ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 12, 2024

با طراحی‌های انجام گرفته، کارتی به عنوان کارت شناسایی، شهریه و معافیت تحصیلی طلاب صادر می‌شود که بر اساس آن سطح تحصیلی و معمم یا غیرمعمم بودن طلاب نیز مشخص می‌شود.

معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه با اعلام این خبر در مصاحبه با مرکز خبر حوزه گفت: مجوز صدور این کارت را از مدیر محترم حوزه گرفته‌ایم و در شورای معاونین نیز تصویب شده‌ است و با پیشرفت علمی که در بحث الکترونیک به وجود آمده، این قابل حل است که یک کارت، نشانگر همه این امور باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملک‌دار خاطرنشان کرد: ما بررسی کردیم که اگر همه بخش‌ها‌ی حوزه جداگانه کارت صادر کنند، یک طلبه باید 25 کارت همراه خود داشته باشد. لذا با صدور این کارت دیگر نیازی به کارت‌های متعدد نمی‌باشد.

وی با بیان اینکه بخش عمده کارها برای صدور این کارت انجام گرفته است و بزودی اجرایی می شود اظهار داشت:اگر طرح جامع شهریه که ارایه داده‌ایم، اجرا شود، شهریه همه دفاتر با این کارت قابل پرداخت خواهد بود،حتی با مرکز خدمات حوزه نیز جلساتی داشتیم تا قابلیت کارت مرکز خدمات هم در این کارت تعبیه شود و همه کدها یکی شود.

معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه تصریح کرد:تا زمانی که طلبه معمم نشود، این کارت عوض نخواهد شد، ولی اگر طلبه کارت را با عکس معمم اخذ کرد، دیگر نمی‌تواند غیرمعمم باشد و در این صورت با او برخورد قانونی خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکدار درباره میزان اعتبار کارت فعلی معافیت تحصیلی گفت:بررسی‌های ما نشان داد که این کارت برای بسیاری از جاها اعتباری ندارد لذا طبق صحبت‌هایی که با نیروی انتظامی انجام ‌شد، آنها موافقت کردند که کارت شناسایی جدید در راهنمایی رانندگی و محضر و یا جاهای دیگر اعتبار داشته باشد و فقط برای خروج از کشور که شرایط خاص خودش را دارد، نیاز به استعلام از مرکز مدیریت خواهد بود.

 انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha