جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 236947
۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۳:۰۵

دهم ربیع الثانی یادآور ارتحال جانسوز دخت گرامی حضرت موسی بن جعفر (ع)است ،آن حضرت از جایگاه بسیار رفیعی نزد اهل بیت (ع)برخوردار بوده و دارای القابی چون مطهره ،محدثه و معصومه می باشند.

مرکز خبر حوزه به نوبه خود ارتحال این بانوی بزرگ اسلام را به همه دوستداران اهل بیت (ع) تسلیت گفته و روایاتی در خصوص  آن حضرت تقدیم می گردد.
فَقَالَ ابالحَسَن الرِضا(ع) مَنْ زَارَهَا فَلَهُ الْجَنَّةُ.

 
امام رضا‌(ع)‌ فرمودند:هر کس او را زیارت کند بهشت برین جایگاهش خواهد .

عَنِ الْجَوَادَ ع قَالَ مَنْ زَارَ عَمَّتِی بِقُمَّ فَلَهُ الْجَنَّةُ.
حضرت جواد(ع) فرمود: هر کس عمه‏ام را زیارت کند به او بهشت برین را می دهند.

حَدَّثَ عَلِیُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنْ أَبِیهِ عَنْ سَعْدٍ عَنْ عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا ع قَالَ قَالَ یَا سَعْدُ عِنْدَکُمْ لَنَا قَبْرٌ قُلْتُ جُعِلْتُ   فِدَاکَ قَبْرُ فَاطِمَةَ بِنْتِ مُوسَى قَالَ نَعَمْ مَنْ زَارَهَا عَارِفاً بِحَقِّهَا فَلَهُ الْجَنَّةُ
على ابن ابراهیم از پدرش از سعد از حضرت رضا علیه السّلام نقل کرد که فرمود: سعد! قبرى از ما در بلاد شما است عرض کردم: فدایت شوم قبر فاطمه دختر موسى بن جعفر(ع) فرمود: آرى هر کس او را با معرفت زیارت کند بهشت برین جایگاهش خواهد بود.

عَنِ الصَّادِقِ ع إِنَّ لِلَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَکَّةُ وَ لِرَسُولِهِ حَرَماً وَ هُوَ الْمَدِینَةُ وَ لِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ حَرَماً وَ هُوَ الْکُوفَةُ وَ لَنَا حَرَماً وَ هُوَ قُمُّ وَ سَتُدْفَنُ فِیهِ امْرَأَةٌ مِنْ وُلْدِی تُسَمَّى فَاطِمَةَ مَنْ زَارَهَا وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ.
امام صادق (ع)فرمود:برای خدا حرمی است و آن مکه است و برای رسول خدا حرمی است و آن مدینه است و برای امیرالمومنین حرمی است و آن کوفه است و برای ما حرمی است و آن قم است و بزودی در آن بانویی از فرزندان من دفن می شود که فاطمه نام دارد ،هر کسی او را زیارت کند  بهشت بر او واجب است.

بحار الانوار جلد 48

 

 

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha