جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی بر لزوم قرآن محوری در پاسخ به سوالات دینی مردم از سوی مرکز ملی پاسخ به سوالات دینی تاکید کرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، رییس ستاد اقامه نماز کشور شب گذشته در جمع کارشناسان حوزوی مرکز ملی پاسخ به سوالات دینی قم ، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: شما باید سعی کنید که با بیانی ساده و روان به سوالات دینی مردم پاسخ دهید.

وی همچنین با اشاره به لزوم بهره‌گیری از هنر در پاسخ‌گویی به سوالات، خاطرنشان کرد:سعی کنید که در جریان پاسخ به سوالات مردم، فرهنگ جامعه را نیز اصلاح کنید و در این راستا از ظرفیت‌های صداوسیما هم استفاده کنید.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی همچنین افزود: در پاسخ به بسیاری از سوالات شرعی و دینی مردم، می‌توان از تمثیلات قرآنی بهره های زیادی برد و باید به این مساله توجه جدی داشت.

وی، پاسخ به سوالات شرعی را عبادت دانسته و گفت: شبهه، در ذهن انسان همچون تیغ است و چه بسا که یک شبهه حتی بتواند دین انسان را خدشه‌دار کند،از این جهت کار در این مرکز به این دلیل که در راستای شبهه زدایی عمل می کنید، عبادت و مقدس است.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی ادامه داد: همین که روزانه هزاران نفر از سراسر کشور با روحانیت مستقر در این مرکز تماس می گیرند و جواب سوالات خود را دریافت می‌کنند، بسیار مهم و در خور تحسین است.

وی همچنین با بیان این که لازم نیست که به هرسوالی پاسخ داد ،ابراز داشت: تنها باید به سوالاتی  پاسخ داد که یا واجب باشند یا مستحب و یا این که نیازی از فرد و یا جامعه را برطرف کنند.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha