سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024

همایش نقش فرهنگ‌سازی دینی در ارتقا امنیت اجتماعی با پیام حضرت آیت‌الله سبحانی، فردا در قم آغاز به کار می‌کند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، سردار مهدی توکلی، فرمانده انتظامی استان قم با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از مدت ها قبل مسئله برگزاری این همایش مطرح اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام گرفت؛ به طوری که در همین راستا مقالات زیادی از سراسر کشور به دبیر خانه همایش ارسال شد..

وی، تعداد این مقالات را 159 مقاله ذکر کرد و افزود: این مقالات در چهار کارگروه تخصصی الهیات، حقوق، روانشناسی و آینده‌پژوهی ارائه گردیده است.

فرمانده انتظامی استان قم تصریح کرد: از کل مقالات 36 درصد مربوط به گروه الهیات، 27 درصد گروه حقوق، 18 درصد گروه روان‌شناسی و سایر مقالات مربوط به کارگروه‌ها می‌باشد.

وی همچنین در خصوص سطح علمی ارائه کنندگان مقالات، خاطرنشان ساخت: از این افراد 43 درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد، 45 درصدر کارشناسی و 12 درصد دارای مدرک دکتری هستند.

سردار توکلی، این همایش را نقطه آغازین ورود نیروی انتظامی به تحقیقات و پژوهش عنوان کرد و ابراز داشت: نیروی انتظامی قصد ورود به حوزه پژوهش های دینی را ندارد، چون توانمندی آن را دارا نمی‌باشد، اما برای حفظ نظم و امنیت از توانمندی‌های تمام حوزه‌های اجتماعی بهره می‌برد.

وی افزود: در همین راستا ‌قطب های پژوهشی در سراسر کشور ایجاد شده که شامل 54 مرکز تحقیقات کاربردی می‌باشد و هر کدام از آنها در زمینه خاصی فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی نیازمندی‌های خود را به مراکز خاص ارجاع داده و از آنها درخواست راهکار و کمک می‌کند تا بتواند هر چه بهتر نظم و امنیت را برقرار نماید.

*ضرورت تبیین فقه انتظامی

سردار توکلی به وجود حوزه علمیه و مراکز علمی در قم اشاره کرد و یادآور شد: نیروی انتظامی برای تامین مسایل فقه انتظامی، خود این همایش را در قم برگزار خواهد کرد تا بتواند آموزه‌های دینی را استخراج و از آنها بهره‌گیری نماید.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: در این همایش از پنج مقاله برتر تقدیر، همچنین مقاله‌ها به صورت کتابی در آمده و جهت بهره برداری در اختیار پژوهشگران و محققان قرار خواهد گرفت.

*برنامه‌های همایش

سردار توکلی با بیان این مطلب که این همایش فردا دوشنبه، 17 آبان ماه در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این همایش با پیام حضرت آیت‌الله سبحانی آغاز و در ادامه سخنرانانی از جمله آیت‌الله خاتمی امام موقت جمعه تهران، دکتر اسماعیلی، عضو حقوقدان شورای نگهبان و سردار تشکری به ایراد سخن خواهند پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha