پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 30, 2024

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بر لزوم اهتمام خاص ائمه جماعات به ترغیب مردم نسبت به نظافت و غبارروبی مساجد در آستانه ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

حجت الاسلام یدالله تقوی نیا در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های مرکز خبر حوزه با اشاره به فرارسیدن دهه ی تکریم ونکوداشت مساجد که مصادف با دهه ی آخر شعبان المعظم می باشد، اظهار داشت : خداوند تبارک وتعالی به حضرت ابراهیم واسماعیل ( علیهم السلام ) سفارش کرد که خانه ی مرا برای طواف کنندگان ومقیمان وساکنان حرم ورکوع وسجود گزاران پاک وپاکیزه کنید که این سفارش الهی در قرآن کریم خود نشان از اهمیت و ضرورت پاکیزگی خانه خدا دارد .

وی همچنین با بیان این که در رساله های عملیه مراجع معظم تقلید به نظافت مسجد بسیار سفارش شده است، گفت: نماز گزاران باید نظافت مسجد را مقدم بر عبادت بدانند. 

حجه السلام تقوی نیا با اشاره به این که مساجد به عنوان محل عبادت ومحل نزول ملائکه باید پاک و پاکیزه باشند ، افزود: در روایات آمده است که در ناپاکی ها ملائکه حضور پیدا نمی کنند .

وی اضافه کرد : ائمه جماعات با کمک هیئت امناء ونماز گزاران برنامه ای برای غبار روبی مساجد داشته باشند .

مدیرکل سازمان تبلیغات سمنان در خاتمه با بیان این که هدف اصلی ما در این دهه فرهنگ سازی نسبت به تکریم وتعظیم مساجد است، گفت: به همه ائمه جماعات وهیئات امناء پیشنهاد می کنیم در طول سال اولین جمعه هر ماه قمری را نماز گزاران مسجد و اهالی محل نسبت به بهداشت و پاکیزگی مساجد اقدام کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha