چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
غبار روبی مساجد

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی مدارس علمیه شیراز از غبار روبی مساجد روستایی شیراز با همکاری و همدلی روحانیون هجرت بلند مدت و نمازگزاران این روستاها خبر داد.

حجت الاسلام مهدی آدینه، مسئول روحانیون هجرت مدارس علمیه شیراز، در گفتگو با گروه استان های خبرگزاری«حوزه»،گفت: در دهه نكوداشت مساجد و ماه رمضان در مناطق روستایی وحومه شهرستان شیراز با حضور مردم مساجد و حسینیه ها غبارروبي و عطرافشاني شد.

 معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی مدارس علمیه شیراز، یادآورشد: هر ساله در دهه آخر شعبان، اين سنت حسنه با شركت زنان و مردان مؤمن روستایی شیراز برگزار مي شود.

وي  گفت: مساجد استان فارس و شهرستان شیراز وروستاهای حومه امسال نيز در اين دهه با حضور گسترده مردم مؤمن به انجام رسيد تا اين اماكن مذهبي براي عبادت روزه داران اين ماه مبارك مهيا شود.

حجت الاسلام آدینه، افزود :روحانیون طرح هجرت روستایی علاوه بر اقامه نماز جماعت در مساجد ، تشکیل هئیت های قرآنی  و مراسمات ختم قرآن در مساجد روستایی را به نحو احسنت برگزار خواهند کرد .

حجت الاسلام آدینه، دراین باره گفت: غبار روبی مساجد یکی از سنت های خوب روستایی در استان فارس و کشور می باشد که مردم در آستانه ماه مبارک رمضان با غبار روبی حرم های الهی در روی زمین آماده عبادت می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha