جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

خبرگزاري موج - همايش علمي و تحقيقي نقش شهيد صلح پرفسور برهان الدين رباني در بيداري اسلامي از سوي آکادمي علوم افغانستان، امروز 19 مهرماه در کابل برگزار شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل مرکز خبر حوزه، در اين همايش که با حضور شخصيت‌هاي جهادي و دولتي پيرامون نقش تأثيرگذار شهيد صلح در بيداري اسلامي کشورهاي منطقه برگزار شد، پیام آیت‌الله تسخیری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی توسط رضا اسماعيلي رئيس انجمن دوستي ايران و افغانستان و مشاور دبيرکل مجمع قرائت شد.

آیت‌الله تسخیری در بخشی از اين پيام شهيد برهان الدين رباني از جمله پرچمداران همبستگي، انسجام ملي و وحدت اسلامي در افغانستان معرفی کرده و حمايت وي از حرکت‌هاي مردمي در اقصي نقاط جهان اسلام حکايت از باور عميق او به نهضت جهاني اسلامي دانست.

در بخش ديگري از اين پيام آمده است: آن شهيد بزرگوار در طول سال‌هاي جهاد همواره به عنوان يکي از رهبران مردمي گروه‌هاي جهادي در مبارزات مردم عليه تجاوز ارتش سرخ و الحادي شوروي سابق حضور پيدا کرد و در دفاع از سرزمين اسلامي افغانستان، رشادت‌هاي فراواني از خود نشان داد.

آيت الله تسخيري در اين پيام با تأکيد بر اينکه بسياري از جوانان مجاهد و رزمنده در طول جهاد از جنوب تا شمال افغانستان با هدايت و حمايت آن شهيد مديريت و فرماندهي مي‌شدند؛.بي‌ترديد هيچگاه مقاومت پايمردي آن شهيد را در شمال افغانستان از ياد نخواهد رفت و هرگاه سختي‌ها و ملالت‌هاي ناشي از مقاومت در آن دوران مرور مي‌شود عمق ايثار، فداکاري و شجاعت‌هاي آن مجاهد شهيد بيش از پيش نمايان مي‌شود.

دبيرکل مجمع در پایان پیام خود خاطرنشان کرده است: تأکيد و اصرار شهيد رباني بر نقش برجسته علما در روشنگري و آگاهي بخشي به مردم، اعتماد به جوانان و همراهي و همگاني با مردم، ديگر ويژگي شاخص و ممتاز آن بزرگوار بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha