یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 258834
۱۹ آبان ۱۳۹۰ - ۰۱:۲۹

معاون تهذیب مدرسه علمیه ابهر ، قرآن محوری و تکیه بر آموزه های قرآنی را شرط موفقیت در امر تهذیب طلاب عنوان کرد.

حجت الاسلام مالک اشتر شریفی در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های مرکز خبر حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: شکی وجود ندارد که طلاب جوان برای این که بتوانند جامعه را اصلاح کنند، در وهله نخست باید خود مهذب باشند و برای تهذیب نفس و اخلاق مداری چه چیزی بهتر و والاتر از تمسک به آموزه های قرآنی.

وی همچنین با تاکید بر این که حوزه های علمیه باید از جهت مباحث تهذیبی و تربیتی حقیقتاً در جامعه الگو باشند، گفت: البته به لطف الهی همین طور هم هست، اما باید این مساله نمود و جلوه بیشتری داشته باشد.

این استاد حوزه با اشاره به فعالیت یک ساله خود در معاونت تهذیب مدرسه علمیه ابهر، ابراز داشت: ایجاد معاونت تهذیب در مدیریت های استانی حوزه و به تبع آن در سطح مدارس علمیه کل کشور توام با دستاوردها و برکات بی شماری بوده که امیدواریم این برکات در آینده نیز تداوم داشته باشد.

وی در ادامه با تاکید بر این که اجرای طرح ها و برنامه های تهذیبی و مدارس نیاز به تامین بودجه دارد، افزود: ما وقتی می خواهیم استاد اخلاقی را از قم یا جاهای دیگر به شهرستان دعوت کنیم و یا طرح و مراسمی را در این رابطه برای طلاب مدرسه به اجرا در آوریم، طبعاً نیازمند بودجه هستیم که این امکان باید فراهم شود.

گفتنی است در حال حاضر حدود یک صد طلبه از پایه اول تا ششم در مدرسه علمیه ابهر از شهرستان های استان زنجان مشغول به تحصیل می باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha