جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024

مدیر حوزه علمیه خواهران سیستان و بلوچستان از وجود کتابخانه در کلیه مدارس علمیه خواهران این استان و تجهیز آن ها به منابع مورد نیاز خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی عرب خالص، در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های مرکز خبر حوزه با تبریک عید غدیر خم و نیز گرامیداشت هفته کتاب و کتاب خوانی اظهار داشت: خوشبختانه در سال جاری با حمایت های خوبی که از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در قم صورت گرفت، قدم های بزرگی در راستای تجهیز کتابخانه های مدارس علمیه استان برداشته شد.

وی افزود: در همین خصوص عموم کتابخانه های مدارس به کتاب های مرجع و مهمی همچون تفاسیر قرآنی المیزان و نمونه، بحار الانوار، الغدیر و ... مجهز شدند و حتی الامکان سعی شد نیازهای خواهران طلبه در امر مطالعه و پژوهش مرتفع شود، هر چند که هنوز نیازهای بسیاری وجود دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران سیستان و بلوچستان در ادامه با بیان این که برخورد و ارتباط مستقیم بانوان طلبه با مردم ضرورت مطالعه و پژوهش آن ها به منظور پاسخ به  سوالات، شبهات را دو چندان می کند، گفت: به اعتقاد بنده، مهم ترین راهکار ترویج فرهنگ کتاب خوانی در بین خواهران طلبه و به طور کلی عموم جامعه این است که ما احساس نیاز به کتاب و مطالعه را در بین افراد ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: طبعا ایجاد چنین عطشی در مدارس علمیه خواهران، رسالت مدیران و مسئولان به ویژه اساتید محترم است.

حجت الاسلام و المسلمین عرب خالص همچنین بیان داشت:حضور بانوان طلبه در همایش های علمی در سطح استانی و ملی، ترغیب آن ها به سمت پژوهش گری و تجلیل از اهل قلم از جمله راهکارهای ترویج فرهنگ کتابخوانی در حوزه های علمیه خواهران می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha