شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
کد خبر: 269974
۱۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۹

دو تن از ائمه جمعه اهل تسنن استان هرمزگان به ذکر عظمت قیام امام حسین(ع) و بزرگداشت این حماسه بزرگ پرداختند.

به گزارش سرویس استان های مرکز خبر حوزه، شیخ سید عبدالباعث قتالی در مسجد جامع اهل سنت بندرعباس با اشاره به روایات متعدد در کتب اهل سنت در خصوص توجه به اهل بیت و سفارش آن توسط پیامبر اسلام، افزود: این غلط است که بعضی ها تصور کنند اهل سنت از اهل بیت پیامبر(ص) غافل هستند.

امام جمعه اهل سنت بندر عباس در ادامه با اشاره به احادیث فراوان در خصوص گرامیداشت یاد بزرگان دین افزود:گرامیداشت شهادت امام حسین(ع) که دارای فضائل فراوان است از جمله آنهاست.

* عاشورا دردناک‌ترین واقعه تاریخ است

همچنین شیخ محمد صدیق فهیمی امام جمعه مسجد جامع سوروی بندرعباس نیز در جمع نمازگزاران اهل تسنن این شهرستان واقعه عاشورا را ناگوارترین و دردناکترین واقعه در طول تاریخ اسلام ذکر کرد و گفت: در واقعه عاشورا بهترین شخصیتهای عصر خود به شهادت رسیدند.

وی با تبیین دلایل قیام امام حسین (ع) افزود: در آن زمان اختناق و خفقان به حدی رسیده بود که کسی جرات بیان حقایق را نداشت و یکی از دلایل قیام امام حسین (ع) مبارزه با این مسائل بود.

شیخ محمد صدیق فهیمی با اشاره به از خود گذشتگی امام حسین (ع) و یاران با وفایش تصریح کرد: در روز عاشورا امام حسین (ع) همه وجود خود و تمام مال و فرزندان و نزدیکانش را در راه دین خدا فدا کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha