جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 276361
۲۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۹

امام جمعه نجف که از اعضای ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق به شمار می رود، انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران را مردمی و موفقیت آمیز خواند.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سیدصدرالدین قبانچی با تجلیل از انتخابات موفقیت آمیز جمهوری اسلامی ایران با مشارکت 65 درصدی مردم گفت: این میزان از مشارکت مردم، بسیار بالا و بیشتر و برتر از میزان مشارکت در آمریکا و کشورهای پیشرفته دیگر است.

وی وجود اراده مردم، رهبری مرجعیت دینی و موفقیت در رویارویی با چالش های جهانی را از عوامل تاثیر گذار در این انتخابات دانست و گفت: موفقیت تجربه نظام اسلامی در ایران به این معنی است که اسلام می­تواند در زمینه سیاسی موفق باشد.

* ایران، در برابر چالش های جهانی، پیروز شده است

امام جمعه نجف با اشاره به چالش های جهانی بر ضد جمهوری اسلامی ایران گفت: هیچ نظامی مانند ایران با چنین چالش های جهانی روبرو نشده اما این نظام در طول بیش از 33 سال که از عمر انقلاب می­گذرد در مقابله با این چالش ها موفق بوده و پیروز این میدان، خط دین و متدینین هستند.

وی درباره سخنان اوباما به استمرار حمایت آمریکا از اسراییل در مبارزه با ایران گفت: این سخنان یک پیام متعصبانه نسبت به اسراییل غاصب و نامشروع است به خاطر برتری دادن اسراییل بر ایران از طرف دولتی که می خواهد دموکراسی و مساوات را به همه کشورها صادر کند!

* تهدیدها و تحریم ها بر ضد ایران همچون گذشته شکست می خورد

حجت الاسلام قبانچی کنایه اوباما به تهدید نظامی را غیر منطقی و تحریم اقتصادی را شکست خورده دانست و تصریح کرد: این تهدیدها و تحریم ها شکست خواهد خورد همان طور که در این 33 سال نیز شکست خورده است.

* پیدایش گروهک های نظامی در سوریه با نام شمربن ذی الجوشن!

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرقه گرایی معترضان سوری و پیدایش گروهک های نظامی در سوریه با نام شمر بن ذی الجوشن و یزید بن معاویه اشاره و تاکید کرد: این کار نشان می­دهد که مساله آنها تغییر نظام نیست بلکه هدف آنها گسترش فرقه گرایی است.

امام جمعه نجف با بیان اینکه معترضان سوریه بالاخره از چهره تفرقه افکن خود پرده برداشتند گفت: مردم و ملت ها حق تعیین سرنوشت دارند و قدرت ها هم باید امنیت را برقرار کرده و با افراد مسلح و زورگو و تفرقه افکن برخورد کنند.

وی گفت: در بحرین تمام جهان در برابر ملتی ایستاده که اهل خشونت نیست و اسلحه ندارد و تا کنون هیچ شعار طایفه ای نداده اما همین جهان در سوریه در کنار معترضانی قرار گرفته که برخورد طایفی دارند.

حجت الاسلام قبانچی از برخورد دوگانه و متناقض جهان با بحرین و سوریه ابراز تاسف کرد.

o:p

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha