یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 277614
۲۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۲:۲۹

مدیر مسئول موسسه حوزوی سروش حکمت، ازغرس حدود هزار اصله نهال در قم توسط این موسسه خبر داد.

حجت الاسلام سید محمود مرتضوی در گفتگو با مرکز خبر حوزه با اعلام این خبر اظهارداشت: موسسه سروش حکمت یک نهاد حوزوی است که از سال 82 با هدف ترویج احکام اسلامی و به خصوص فقه اهل بیت (ع) فعالیت می‌کند و در این مدت توانسته است در عرصه‌های مختلف جامعه، مبانی ناب اسلامی را تبیین نماید.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های فقه محیط زیست از سوی این موسسه افزود: اعضای این موسسه پس از گذراندن این دوره تصمیم گرفتند تا با اقدام عملی به دوره‌های خود عینیت بخشند که غرس این نهال‌ها در این راستا می‌باشد

مدیر مسئول موسسه سروش حکمت مرتضوی ترویج و تبلیغ آموزهای اسلامی مخصوصا در احترام به طبیعت را از جمله اهداف مهم این طرح عنوان کردو گفت: احیای منابع طبیعی و جلوگیری از گسترش بیابان در قم از جمله اهداف این طرح می‌باشد.

وی اضافه کرد : در این طرح 999 اصله نهال تهیه و در منطقه پردیسان قم کاشته خواهد شد.

حجت الاسلام مرتضوی،زیتون تلخ، زبان گنجشک ،کاج و زیتون سبز را از جمله انواع این درختان ذکر کرد و ابرازداشت: بیش از 22 میلیون تومان در این طرح برای خرید نهالها ازسوی موسسه هزینه شده است.

وی زمان کاشت این نهاله را اردیبهشت ماه سال جاری اعلام کرد و اذعان داشت : اعضای این موسسه که همگی طلبه هستند به همراه خانواده‌هایشان پس از مشخص شدن مکان این نهال‌ها از سوی شهرداری قم به غرس آنها خواهند پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha