پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
کد خبر: 280243
۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۳:۰۰

یکی از علمای مشهد ضمن سفر به ایتالیا و واتیکان، با یکی از شیعه شناسان ایتالیایی دیدار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، آیت الله سید محمد علی شیرازی و حجت الاسلام ناصری سفیر جمهوری اسلامی ایران در واتیکان با پرفسور اسکارچیا، شیعه شناس برجسته ایتالیا و از اساتید تاریخ شیعه دیدار و ملاقات کردند.

در این دیدار که  در محل کتابخانه و دفتر ایشان  انجام گرفت، حجت الاسلام ناصری سفیر جمهوری اسلامی ایران از خدمات علمی و پژوهشی این دانشمند شیعه شناس قدردانی کرد.

در مراسم تقدیر از  این دانشمند تاریخ شیعه، حجت الاسلام ناصری، پایگاه نرم افزاری علوم اسلامی معروف به "نور" را که حاوی ده ها هزار جلد کتب اساسی در رشته های مختلف اسلامی است رونمایی و  به ایشان اهدا نمود. همچنین آیت الله شیرازی ضمن بازدید از کتابخانه پرفسور اسکارچیا و تقدیر از خدمات ایشان در حوزه تاریخ شیعه، مجموعه ای از کتب و انتشارات اسلامی را به وی هدیه داد.

آیت الله شیرازی تلاش علمی و تحقیقاتی این استاد تاریخ شیعه را ستودنی خواند و  اظهار داشت: اینکه شخصی در اروپا مصدر چنین خدمات ارزنده علمی به اهل بیت علیهم السلام قرار گیرد، مصداق تفضل الهی است.

 در ادامه پرفسور اسکارچیا اظهار داشت: دیدار علمای شیعه برای من مایه شعف و شادمانی است. من به یاد دارم  درس عربی و تاریخ اسلام را سال 1961 در تهران نزد آیت الله سید رضی شیرازی آموختم. این بهترین لحظه زندگی علمی من است که هدیه ای تا بدین اندازه ارزشمند از دست سفیر جمهوری اسلامی ایران در واتیکان و جناب عالی دریافت می نمایم. ارزش این هدیه برای من بی اندازه است زیرا در ایتالیا و حتی در اروپا دسترسی به منابع کتابخانه ای اسلامی و  شیعه و تهیه آن دشوار و پرهزینه است مضافا اینکه امکان جستجوی گسترده در قالبهای نرم افزاری کار تحقیق را تسریع می کند. از جناب حجت الاسلام ناصری صمیمانه تشکر می کنم که به درستی نیاز مرا تشخیص دادند و اینگونه بنده را مورد لطف قرار دادند.

وی ادامه داد: من شاگردان زیادی در زمینه تاریخ شیعه تعلیم داده و آثار علمی در این زمینه تالیف کرده ام. آخرین اثر من کتاب اطلس تاریخی شیعه به زبان انگلیسی است که در حال انتشار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha