جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله سید رضی شیرازی

حوزه/ موسسه امام علی (ع) در لندن، درگذشت آیت الله سید رضی شیرازی را تسلیت گفت و آن مرحوم را یکی از علمای بزرگ دینی و مایه افتخار مذهب اهل بیت (علیهم السلام) توصیف کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، موسسه امام علی (علیه السلام) و مرکز ارتباط با آیت الله سیستانی در لندن، درگذشت آیت الله سید رضی شیرازی را تسلیت گفت و آن مرحوم را یکی از علمای بزرگ دینی و مایه افتخار مذهب اهل بیت (علیهم السلام) توصیف کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

موسسه امام علی (ع) یکی از علمای بزرگ دینی و مایه افتخار مذهب اهل بیت (علیهم السلام) و یکی از صاحبنظران عرصه حکمت، عقل، فقه و اصول آیت الله حاج سید رضی شیرازی را تسلیت می گوید.

آیت الله شیرازی بزرگواری و کمالات را از اجداد خود به ارث برده و هیچ طمعی به رسیدن به کمالات معرفتی و علمی برای ایشان تصور نمی شد؛ چراکه ایشان از نوادگان آیت الله العظمی شیرازی و نوه فقیه مدقق آیت الله شیخ محمد کاظم شیرازی است.

آیت الله رضی شیرازی در نزد فقها و علمای بزرگ از جمله آیت الله محمد حسین آل کاشف الغطا شاگردی کرد.

به ایشان اجازه اجتهاد داده شد و بعد از اینکه از سرچشمه علم توشه برداشت و از دریای معارف در نجف اشرف سیراب شد، به تهران سفر کرد تا بقیه عمر خود را آنجا در راه ترویج دین و تبلیغ شریعت سید المرسلین (ص) و هدایت مومنین سپری کند.

ایشان همچنین به وظیفه حوزوی خود در تدریس حکمت، فقه و اصول برای طلاب علوم دینی عمل کرد.

از درگاه الهی برای ایشان، علوّ درجات و همنشینی با حضرت نبی اکرم (ص) و ائمه اطهار (علیهم السلام) را مسئلت می جوییم.

موسسه امام علی (ع) در لندن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha