چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ |۵ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 12, 2024

بنابر برخی روایات، شب نیمه شعبان شب قدر معرفی شده و این حاکی از آن است که حقیقت انزال قرآن، نزول بر قلب انسان کامل است و البته حضرت ولی عصر (عج) حافظ حقیقت قرآن کریم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام و المسلمین هادوی تهرانی، عصر امروز طی سخنانی در همایش جوانان، مهدویت و بیداری اسلامی که در سالن همایش های بین المللی دفتر تبلیغات برگزار شد، ابراز داشت: بنابر برخی روایات، شب نیمه شعبان شب قدر معرفی شده و این حاکی از آن است که حقیقت انزال قرآن، نزول بر قلب انسان کامل است و البته حضرت ولی عصر (عج) حافظ حقیقت قرآن کریم است.

وی اضافه کرد: امام علی(ع) در روایتی می فرمایند اصحاب حضرت مهدی (عج) جوانان هستند و در بین آن ها افراد پیر نیست مگر تعداد اندکی از آن ها که مسن هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که بدنه یاوران امام زمان (عج) را جوانان تشکیل می دهند، گفت: جوانی حقیقتا یک فرصت است که به تعبیر روایات ما بعضا قدرش را نمی دانیم مگر آن که آن را از دست بدهیم.

وی افزود: البته باید توجه داشت جوانی در عین حالی که یک فرصت است یک تهدید به شمار می رود چرا که جوان دارای ویژگی هایی است که در صورت غفلت می تواند برایش خطرناک باشد.

رییس موسسه پژوهشی رواق حکمت خاطرنشان کرد: بر اساس روایات، مسایلی چون مال و قدرت، علم و ستایش و جوانی باعث مستی انسان هایی می شود که ظرفیت کمی دارند و به این واسطه عقل آن ها زایل شده و باعث می شود به گمراهی بیفتند.

وی گفت: جوانی که قدر جوانی اش را نداند و گرفتار مستی جوانی شود، عقلش از بین رفته و گرفتار جنون می گردد.

حجت الاسلام و المسلمین هادوی تهرانی بیان داشت:جوانی که تفقه در دین کند و به دنبال آخرت باشد چه بسا که دنیا را نیز به دست آورد و لذا این جوان است که لیاقت دارد در زمره یاران مهدی (عج) بوده و آینده ساز گردد.

وی با بیان این که امام خمینی (ره) موتور انقلاب اسلامی را جوانان می دانستند، گفت: جوان امید دارد و امید اساس انتظار است ، جوان امیدوار و طالب آخرت است که می تواند زمینه ساز ظهور باشد.

این استاد حوزه افزود: در جریان انقلاب اسلامی، فهم نسبت به دین و امید به آینده در جوانان کشور در سایه ارتباط با روحانیت اصیل و علما ایجاد شد و همین ها توانستند که انقلاب اسلامی را با عنایت الهی و هدایت های حضرت امام (ره) به ثمر بنشانند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: بی شک اگر این ارتباط کماکان حفظ شود، مسیر انقلاب اسلامی به خوبی تداوم می یابد.

وی با تاکید بر این که ما نباید از آن دسته کسانی باشیم که برای ظهور تعیین زمان می کنند، گفت: چندی پیش که خدمت آیت الله العظمی وحید رسیده بودیم، ایشان بیان داشتند کسانی که برای ظهور وقت تعیین می کنند، دچار اوهام و خرافات هستند و باید از این کارها پرهیز کرد.

حجت الاسلام و المسلمین هادوی تهرانی بیان داشت: البته ما نشانه های ظهور را می بینیم که این نشانه ها باعث تقویت امید در ما می شود، کما این که حادثه بیداری اسلامی در دو سال اخیر باعث امیدواری ما در ادامه مسیر بوده است.

وی با اشاره به تحولات منطقه به خاطره سفر خویش به کشور تونس اشاره کرد و گفت: بنده 6 سال پیش به تونس سفری داشتم. در آن سفر شاهد اوضاع خفقان آوری بودم به طوری که اگر ما می خواستیم راجع به انقلاب اسلامی وامام خمینی (ره) صحبت کنیم، نیروهای امنیتی مانع می شدند، آن زمان فساد در تونس غوغا می کرد ، ضمن آن که این کشور اولین کشور اسلامی بود که حجاب را ممنوع کرد.

این استاد حوزه بیان داشت: بنده سال گذشته نیز به تونس رفتم و شاهد تحولات عظیم در این کشور از حیث حجاب و نیز گرایش به مسایل اسلامی بودم.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادوی‌تهرانی افزود: قبل از خیزش های اسلامی ، ما کمترین احتمال را نیز نسبت به وقوع بیداری اسلامی در تونس نمی دادیم اما بعد همگان دیدند که اولین کشوری که جرقه این جریان بود، همین تونس بود.

وی با بیان این که با وجود همه سختی ها و مشکلات و دشمنی ها، باید به آینده امیدوار بود، اظهار داشت: اعتقاد بنده به امام زمان (عج) یعنی امیدوار بودن به آینده و این اعتقاد به ما حرکت امید بخش می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین هادوی تهرانی گفت: ما این افتخار را داشته ایم که در آخرالزمان احیاگر اسلام باشیم و این افتخار در سایه لطف خدا وبه برکت هدایت امام و رهبری و پیروی مردم از این مسیر نورانی حاصل شده است.

وی تصریح کرد: ما امروز بیش از گذشته باید مراقب ارزش ها و شعارهای انقلاب اسلامی باشیم و جوان امروزی نیز باید بیش از گذشته، با دین آشنا بوده و با روحانیت و مراجع ارتباط داشته باشد.

این استاد حوزه با تاکید بر این که به هیچ وجه نباید ارزش ها و شعارهای انقلاب اسلامی را از یاد ببریم و یا نسبت به آن ها کم توجه باشیم، اظهار داشت: خدای ناکرده نباید طوری باشد که جوانان کشورهای اسلامی در مسیر بیداری اسلامی گام بردارند و حال آن که ما لیاقت حفظ پرچم این انقلاب را نداشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha