پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
مراد زاده -  کاشان

حوزه/ استاد حوزه علمیه کاشان با تاکید بر ضرورت انس با قرآن، تصریح کرد: براي دست پيدا كردن به باطن قرآن باید طهارت باطني داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کاشان، حجت الاسلام والمسلمین مراد زاده، در جمع طلاب مدرسه دارالعلم اسلامی کاشان با اشاره به ضرورت انس با قرآن، گفت: قرآن هم ظاهر دارد و هم باطن و طبق آیه 79 سوره واقعه «لا يَمَسُّهُ إِلاَّ الْمُطَهَّرُونَ/ جز پاكان نمي‏توانند به آن دست زنند» به يك معني كه طهارت ظاهري و داشتن وضو و به معني ديگر باید براي دست پيدا كردن به باطن قرآن طهارت باطني داشت.

وی به حدیثی از مولا اميرالمؤمنين علی(علیه السلام) اشاره کرد و افزود: حضرت می فرماید «ان القرآن ظاهره انیق و باطنه عمیق لا تفنی عجائبه و لا تنقضی غرائبه و لاتکشف الظلمات الا به/ براستی که قرآن ظاهرش زیباست و باطنش عمیق، عجایبش پایان ندارد، اسرار نهفته آن پایان نمی پذیرد و تاریکی های جهل جز بوسیله آن رفع نخواهد شد(نهج البلاغه خطبه 18)».

استاد حوزه علمیه کاشان با اشاره به این که عوام به ظاهر قرآن توجه دارند، تصریح کرد: خواص باید به باطن قرآن توجه کنند و عملا معرف قرآنی را در جامعه ترویج دهند.

حجت الاسلام والمسلمین مراد زاده با اشاره به وظیفه طلاب و روحانیون در عرصه تبیین و ترویج آموزه های قرآنی، گفت: خداوند در آیه 106سوره اسرا می فرماید «وَ قُرْآناً فَرَقْناهُ لِتَقْرَأَهُ عَلَي النَّاسِ عَلي‏ مُکْثٍ وَ نَزَّلْناهُ تَنْزيل/ و قرآنی که آیاتش را از هم جدا کردیم، تا آن را با درنگ بر مردم بخوانی؛ و آن را بتدریج نازل کردیم»، بنابراین همان طور که نزول قرآن به تدریج بوده ما نیز گام به گام  باید به جلو حرکت کنیم و مردم را با معارف قرآنی آشنا سازیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha