دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

تلاش زیادی برای حفظ سنت های حوزه شده چراکه حفظ سنت ها موجب بالندگی حوزه می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در دیدار اعضای شورای عالی با آیت‌الله  العظمی صافی گلپایگانی که  شامگاه پنجشنبه (16شهریور)در بیت معظم‌له برگزار شد، اظهار داشت:‌ ما معتقدیم که حوزه وابسته به امام زمان(عج) است  و ایشان عنایت خاصی به طلاب وحوزه‌های علمیه  دارند ؛ بنابراین، خدمت به حوزه، خدمت مستقیم به آن حضرت می‌باشد.

وی اظهار داشت: در حوزه  به این نتیجه رسیده بودیم که اگر بخواهیم حوزه علمیه قم تقویت شود، متوقف بر این است که حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها نیز تقویت شود؛ چون آنها بعد از اتمام مقدمات،‌ به حوزه علمیه قم می‌آیند و در صورتی که ضعیف باشند، حوزه علیمه قم نیز ضعیف می‌شود.

عضو خبرگان رهبری به اعزام هیئت‌های مختلف به تمامی  مدارس علمیه سراسر کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در این دیدارها، مشکلات و نیازهای مدارس از نزدیک دیده شده و برای برطرف کردن آنها، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است .

وی اعزام 200 استاد حوزه را در راستای تقویت حوزه‌های علمیه شهرستان‌‌ها، به مناطق مختلف را از برنامه‌های مهم در این عرصه برشمرد و ادامه داد: در تمامی استان‌های کشور، شوراهایی انتخاب شدند که از سوی این شوراها، مدیر حوزه علمیه استان انتخاب و زمام امور را در دست گرفت.

آیت‌الله مقتدایی با تأکید بر اهمیت حفظ سنت‌های حوزه، اظهار داشت: تلاش زیادی در  این عرصه صورت گرفت و سعی شد سنت‌های موجود در حوزه که موجب بالندگی آن می‌شود را ادامه دهیم. سنت‌هایی از جمله ارتباط استاد وشاگرد  و اهتمام استاد در پیشرفت علمی واخلاقی طلاب و... .

وی افزود: همچنین در کنار این کار، برای این که حوزه در عرصه بین‌الملل نیز حضور فعالی داشته باشد، مرکز تخصصی با زبان‌های عربی و انگلیسی در حوزه راه‌اندازی شد که تربیت جمعی از فرهیختگان را عهده‌دار می‌باشد.

دبیر دوم شورای عالی حوزه‌های علمیه در ادامه به جایگاه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در تبلیغ تعالیم اسلامی اشاره کرد و گفت: در مدارس آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، فرصت ارزشمند تبلیغ وجود دارد که برای استفاده حداکثری از  این فرصت، تفاهم‌‌نامه‌هایی با وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم تحقیقات و فناوری منعقد شد تا  حضور حوزه در این نهادها، به صورت رسمی و برنامه‌ریزی شده باشد.

15/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha