جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 371240
۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰
حجت الاسلام سید رضی شکوری_ اما جمعه خوی

حوزه/نایب رئیس شورای حوزه آذربایجان غربی با تاکید بر اهمیت اخلاق در حوزه گفت: باید از سنّت‌های حوزه که از گذشته مورد اهتمام بوده ، امروز نیز بایستی مورد توجه همه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سیدرضی  شکوری، عصر امروز در جلسه آغاز نیمسال دوم سال تحصیلی طلاب مدارس علمیه خوی که با حضور طلاب، اساتید و مدیران حوزه در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تشکیل شد، طی سخنانی اظهار داشت: در روایات اهل بیت(ع) موضوعات متعددی تحت عنوان آداب علم آموزی و رموز موفقیت در تحصیل علوم مطرح شده است.

وی افزود: داشتن اخلاص، رعایت کردن اولویت ها در فراگیری علوم، فراهم ساختن تمامی زمینه ها و شرایط برای علم آموزی، تلاش در جهت فهمیدن دانش، پرسیدن، نوشتن، مذاکره و مباحثه کردن علوم از جمله مواردی هستند که در موفقیت طلبه در علم آموزی نقشی اساسی دارند.

وی در ادامه با اشاره به حوادث و مسائل روز و موضوع انتخابات آینده بیان داشت: رسالت اصلی طلاب تحصیل علوم و فراگیری دانش همراه با رصد کردن حوادث و اتفاق‌ها است.

حجت الاسلام و المسلمین شکوری افزود: بی‌گمان، یکی از اهداف تشکیل حوزه‌های علمیّه، هم‌چنین یکی از اصلی‌ترین مقاصد افرادی که به حوزه‌های علمیّه وارد می‌شوند، تهذیب نفس وکسب طهارت باطنی است.

امام جمعه خوی خاطر نشان کرد: مسأله‌ نظام اخلاقی حوزه و مباحث مربوط به آن دارای جنبه‌های گوناگون نظام اخلاقی است که در حوزه‌های علمیّه از قدیم تاکنون، به سنّت‌های اخلاقی رایج در این حوزه‌ها اشاره‌ و بر ضرورت حفظ و احیای این سنن اخلاقی پسندیده تأکید کردند که باید این نظام مورد توجه قرار گرفته و از آن غافل نشویم.

به گفته این استاد حوزه، یکی از سرفصل‌های مهمّ مطرح شده در نظام اخلاقی حوزه‌های علمیّه، مسأله‌ آداب علم‌آموزی است که  از جمله مهم‌ترین مولفه های آن نحوه‌ تعامل و رابطه‌ بین استاد و شاگرد است.

حجت الاسلام والمسلمین شکوری در پایان تصریح کرد: نباید اجازه دهیم مراکز قانونی نظام از قبیل شورای نگهبان را تضعیف و یا خدشه دار کنند و برای همه از نظر قانونی و شرعی واجب است که به مقررات نظام احترام گذاشته و او را بپذیرند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha