دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024

فمنیسم قلب خانواده‌های سالم را نشانه رفته و تلاش جدی برای ضربه زدن به پیکره نظام خانواده‌‌ می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام علی عباس‌زاده دبیر پنجاه وهشتمین نشست از سلسله نشست‌های گفتمان عقاید و اندیشه‌ها با موضوع بررسی علل تزلزل نظام خانواده، دراین نشست که شب گذشته در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد، گفت: سلامت خانواده، از مهم‌ترین مسائلی است که همگان باید به آن توجه داشته باشند.

وی با بیان این که هر جامعه‌ای در صورتی سالم است که دارای خانواده‌های سالم و با بنیانی قوی و نظام مند باشد، گفت: زمانی که خانواده‌ای دچار تزلزل شود، افراد آن خانواده با ورود به جامعه، آن را هم دچار تزلزل و مشکل خواهند کرد؛ که در این صورت،‌ کل جامعه به مشکل برخواهد خورد.

حجت‌الاسلام عباس‌زاده درباره ضرورت برگزاری این نشست گفت: مسائل مربوط به تزلزل خانواده، شناخت علل آن و ارائه راهکار برای بهتر شدن سبک زندگی از مسائلی است که برای خانواده های ما بسیار مهم است،از این رو در این نشست به آن پرداخته شد.

وی مطرح شدن مسائلی چون فمنیسم در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 میلادی را از جمله عوامل مهم در ضربه زدن به پیکره خانواده‌ها دانست و ادامه داد:‌این نظریه فلسفه‌های گوناگونی را به دنبال خود آورد که هر یک از این فلسفه‌ها به گونه‌ای بحث مربوط به فمنیسم را مورد ارزیابی قرار می‌دادند.

سخنران این نشست با بیان اینکه متأسفانه برخی با مطرح کردن این موضوع که در اسلام هم نوعی فمینیسم وجود دارد، بر آن دامن زدند، ادامه داد: این مباحث قلب خانواده‌های سالم را نشانه رفته و تلاش جدی برای ضربه زدن به پیکره نظام خانواده‌‌های سالم می‌باشد.

دبیر پنجاه وهشتمین نشست گفتمان عقاید و اندیشه‌ها یادآور شد: هر یک از این فلسفه‌هایی که بیان شد اگر رها شده و مورد بررسی و کنکاش قرار نگیرد، می‌تواند با ورود به نظام خانواده، باعث ایجاد تزلزل در آن شود.

وی با تأکیدات مقام معظم رهبری در باره الگوی زندگی اسلامی و ارائه آن در برابر تمدن نادرست غرب در استان خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: البته این مسئله‌ای نیست که امروز مطرح شود، معظم‌له بارها این مسئله را تکرار کردند که نشان دهنده اهمیت آن است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha