پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی آموزش و پژوهش را لازمه تفقه در دین دانست و بر ضرورت مهارت افزایی طلاب در روش تحقیق تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی امروز (چهارشنبه29آذر) در آیین افتتاح دوره های کارگاهی آموزش پژوهش در واحدهای آموزشی حوزه علمیه استان قم که در مدرسه امام مهدی موعود(عج) برگزار شد، جایگاه آموزش و پژوهش در تفقه در دین را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: تفقه در دین نیاز به آموزش دارد و اگر آموزش درستی در کار نباشد تحقیق درست معنایی ندارد.

وی با تاکید بر ضرورت یادگیری درست روش تحقیق افزود: یک عالم خوب لزوما یک محقق و معلم خوبی نیست، چرا که معلمی یک فن،مهارت، تخصص و توانایی است که باید کسب شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان قم با مهم ارزیابی کردن مهارت روش تحقیق تاکید کرد: بسیاری از عالمان دانسته های خودشان را نتوانستند منعکس کنند، توفیقی که علامه حلی، علامه طباطبایی، شهید مفتح و شهید مطهری پیدا کردند این توفیق را دیگران پیدا نکردند چرا که ایشان با مهارت خود تحولی را ایجاد کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ادامه داد: اگر رسالت ما تفقه در دین باشد باید به یادگیری محتوا و روش تحقیق همت کنیم، اگر می خواهیم از کیان دین دفاع کنیم باید این دو بال را داشته باشیم که مقدمه آن آموزش است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha