چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024

امام جمعه قم با اشاره به تلاش دشمن برای بر هم زدن ترکیب جمعیتی در ایران، گفت: مسئولان باید هشدار مقام معظم رهبری را جدی گرفته و پیگیر سیاست جمعیتی معظم‌له باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلیمن سید محمد سعیدی، امروز در نشستی با رییس سازمان ثبت احوال کشور که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به حساسیت‌های موجود در ارائه آمار درست درباره اسناد هویتی، گفت: ‌بخشی از مشکلات گذشته که در سخن مقام معظم رهبری کاملا مشخص بود، به دلیل نداشتن اطلاعات درست و به موقع از آمار موجود و تاثیر منفی آن بر رشد جمعیت بود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به هشدار به موقع مقام معظم رهبری در خصوص افزایش جمعیت کشور، تصریح کرد: بعضی از مسئولان مطلع نبودند، کشور از لحاظ جمعیتی مشکل پیدا کرده است، اما رهبر معظم انقلاب نسبت به این مسئله هشدار دادند؛‌ مسئولان نیز باید پیگیر اجرای منویات معظم‌له که مصلحت کشور در آن است، باشند.

وی در ادامه به توطئه‌ دشمنان در ترویج سبک‌ زندگی غربی اشاره کرد و افزود: دشمنان با معیارها و ضوابطی که برای خود تعریف کرده‌اند و با شیطنت تلاش می‌کنند رشد جمعیت برخی کشورها همان گونه که می‌خواهند پیش برود.

امام جمعه قم اضافه کرد: ‌دشمنان سعی دارند رشد جمعیتی را به هم بزنند، چرا که پیشرفت آنها در نابسامانی دیگران و تخریب جوامع است.

وی در‌باره حفظ اسناد هویتی مردم، خاطر‌نشان کرد: اگر شجره‌نامه‌ها و ارتباط نسل‌ها و نسب‌ها درست تنظیم نشود، جامعه با مشکلاتی مواجه می‌شود و عرصه را برای جاعلین اسناد فراهم می‌آورد.

در ابتدای این نشست، ناظمی اردکانی، رئیس سازمان ثبت احوال کشور گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه های این سازمان ارائه داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha