چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام نقی باقری - شاهین دژ

حوزه/ در بحث آندلسی کردن ایران که از طرف دشمنان مطرح می‌شود هدف این است که ترکیب کنونی جمعیتی را تغییر داده و با تغییر نگرش در مسئله جمعیت، اقدام به تقدس‌زدایی، دین‌گریزی و مذهب‌ستیزی در ایران کنند.

حجت‌الاسلام نقی باقری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با تاکید بر تحقق بخشی به منویات مقام معظم رهبری و ترویج فرهنگ ازدیاد جمعیت، اظهارداشت: مسئله کنترل افزایش جمعیت در کشور کشور آسیب های فراوانی به همراه داشته و دارد.

وی با اشاره به آسیب‌هایی که کنترل جمعیت بر پیکره جامعه وارد می‌سازد، افزود: دشمن با شگرد تشویق و ترغیب، ما را در شرایطی قرار داد که متوجه اهمیت مسئله نشدیم و الان می‌بینیم که بعد از 20 سال جمعیت کشور روبه پیری گذاشته است.

امام جمعه شاهین‌دژ تصریح کرد: در بحث آندلسی کردن ایران که از طرف دشمنان اسلام مطرح می‌شود هدف این است که شکل ترکیب کنونی جمعیت ایران را عوض کرده و با تغییر نگرش در جمعیت اقدام به تقدس‌زدایی، دین‌گریزی و مذهب‌ستیزی در ایران کنند.

وی با اشاره به لزوم مقابله با برنامه‌های دشمنان در داخل کشور، خاطرنشان کرد: امروز باید مردم با هوشیاری به این مسئله توجه کنند و آینده کشور را در نظر بگیرند تا دشمنان اسلام از رسیدن به اهداف شوم خود باز دارد.

حجت‌الاسلام باقری با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، اذعان داشت: خداوند در قرآن کریم با انسان درباره این که چه نوع رابطه‌ای با خویشاوندان نزدیک‌ داشته باشد، سخن می گوید، اما اگر فرهنگ تک فرزندی در جامعه رواج یابد نسل‌های آینده اقوامی نخواهند داشت.

وی همچنین با اشاره به حربه های مختلف دشمن علیه مسلمانان، تصریح کرد: در آندلس زمانی که دشمنان اسلام توانایی غلبه و اعمال فشار بر اعتقادات و باورهای دینی مسلمانان را نداشتند تا مانع از گسترش اسلام شوند، برای تغییر و کنترل نسل اقدام کردند و افرادی را که مخالف مکتب اسلام بودند به افزایش تولید نسل تشویق و ترغیب ساخته و در مقابل با نشر و گسترش فرهنگ کنترل جمعیت در بین مسلمانان، با گذشت زمان نسل حاکم بر آن منطقه را تغییر داده و تعداد مسلمانان آن منطقه را به حداقل رساندند.

امام جمعه شاهین‌دژ با اشاره به اهمیت نهاد خانواده از منظر اسلام، افزود: گسترش فرهنگ ازدواج آسان و ترغیب خانواده ها به فرزند آوری مانع از تحقق اندلس دیگری برای مسلمانان می شود که ضمن کنترل نسل، به تغییر باورها و ترویج افکار غیر دینی و ضد اسلامی نیز می انجامد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha