شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024

مسئله ای که در این روزها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد موضوع حضور مردم در پای صندوق های رای است روحانیت هم که درطول تاریخ، پیشگام مردم ایران اسلامی بوده، در بعد از انقلاب نیز در مدیریت حرکت های مردم از این وظیفه خطیر غافل نبوده است.

 خبرنگار خبر گزاری حوزه  با حضور در حوزه علمیه بوشهر گفتگوی کوتاهی را با چند تن از مسئولان و اساتید حوزه علمیه  این استان در خصوص انتخابات پیش‌رو انجام داده است.    

 موضوعات دینی وفرهنگی از دید کاندیداها غافل نشود

 عضو شورای حوزه علمیه بوشهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران با دعوت  و رهبری روحانیت به پیروزی رسیده و همچنین در دوران دفاع مقدس نیز روحانیت حضور پیدا کردند و در صحنه های مختلف همواره نقش آفرینی روحانیون و علمای برجسته، جامعه مدرسین،  ائمه جمعه و جماعات  نقش آفرین بوده است.

 حجت الاسلام عبدالحسین مصلح، با اشاره به برگزاری انتخابات  ریاست جمهوری  پیش روگفت: یکی از نمودها و جلوه های حماسه سیاسی حضور پرشور مردم در انتخابات پیش رو است.

امام جمعه خورموج   بیان داشت: انتخابات هم حق است و هم تکلیف ، مردم باید از حق خودشان استفاده کنند و هم تکلیف شرعی و دینی خود را انجام دهند و در انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری حضور پرشور و گسترده پیدا کنند.

 وی  با توجه به اولویت اول برنامه های اقتصادی کاندیدای ریاست جمهوری بیان داشت: نامزدها بحث اقتصادی و مادی مردم را به عنوان یکی از دغدغه های مهم و اولویت دار شعارهای خود انتخاب کردند، ولی باید موضوعات دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را هم مطرح کنند.

حجت الاسلام مصلح در ادامه تاکید کرد: ما اعتقاد داریم مشکلات مالی و اقتصادی برای مردم وجود دارد، اما به این معنی نیست که اولویت ما   مسئله تورم و گرانی باشد و دیگر موضوعات دینی و فرهنگی را فراموش کنیم.

امام جمعه خورموج افزود: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید به یک جمع بندی برسند و تمام موضوعات و مشکلات را در جایگاه  و  اولویت خودش به کار گیرند.

 عضو شورای حوزه علمیه بوشهر در خصوص نحوه برگزاری مناظره ها و تاثیر گذاری آنها بر انتخاب مردم بیان داشت: مناظره ها قطعا بی تاثیر نبود، جهت گیری و سمت و سویی که نامزدها می گیرند و در صحبت هایی که مطرح می کنند قطعا می تواند در انتخاب مردم تاثیر داشته باشد.

  مردم ما تاثیر پذیری خوبی از روحانیت دارند

  مدیر حوزه علمیه استان بوشهر نیز دراین گفت وگو  بیان کرد: یکی از قشرهای تاثیر گذار در عرصه های مختلف ، قشر روحانیت است که در همه مناطق و در روستاها و مساجد در بین مردم حضور دارند و به تعبیر مقام معظم رهبری، در دو جهت می توانند تاثیر داشته باشند که باعث حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای شود.

وی با اشاره به این دو اصل،گفت:اصل اول ما حضور در پای صندوق های رأی است که نظام را بیمه می کند و جوابگوی یاوه گویان و مخالفان نظام است.

حجت الاسلام خدری با اشاره به اصل دوم افزود: روحانیون با توجه به اینکه مورد اعتماد مردم هستند و به آنها رجوع می کنند،در بیانات خود، معیارها را برای مردم بازگو می کنند که مردم  نیز بر اساس تبلیغات کاندیدا هامصداق آن معیارها را  شنا سایی کنند.

وی تاکید کرد: روحانیت وظیفه دارد که این معیارها را برای مردم بیان کند و خوشبختانه مردم ایران اسلامی ما هم تاثیر پذیری خوبی از روحانیت دارند.

  مردم به کسی رای دهند که هدف او پیشبرد اهداف اسلامی باشد.

  مسئول طرح هجرت استان بوشهر نیز  در خصوص نقش آفرینی در انتخابات بیان کرد: انتخابات سرنوشت مملکت را رقم میزند.

 وی افزود: هر چه مردم پرشورتر و با ایمان راسخ تر در انتخابات شرکت کنند به تبع ، دشمنان اسلام و ایران ناامید و کشور در برابر تهدیدات دشمن بیمه  خواهد شد.

حجت الاسلام ولایتی با تشریح بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره انتخابات پیش رو، بیان کرد: مردم باید با دید باز در انتخابات شرکت و به کاندیدایی  رای بدهند که هدف او در کاندیداتوری حفظ اسلام و پیشبرد اهداف اسلامی  و در فکر رفع گرفتاریهای جامعه اسلامی باشد .

وی ادامه داد: کاندیدا باید از تبلیغاتی که می داند در توان وی نیست و نمی توانند به مرحله اجرا در بیاورند پرهیز کنند و یکدیگر را تخریب نکنند.

 مسئول طرح هجرت استان بوشهر اظهار داشت: روحانیت در به عرصه کشاندن مردم در انتخابات نقش بسزایی دار ند و میتوانند با مقبولیتی که در بین مردم دارند مردم را  به حضور دعوت کنند.

حجت الاسلام ولایتی در پایان گفت: درانتخاب یک فرد اصلح برای ریاست جمهوری،اگر کسانی باشند که اطلاعات کمی دارند و واقعا نتوانند بهترین را تشخیص دهند، روحانیون میتواند در این زمینه نقش خوبی ایفا کنند و مردم را به به سمت کاندیدای اصلح سوق دهند .

  روحانیت مردم را در انتخاب اصلح هدایت کند.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه   بوشهر هم در ارتباط با همین موضوع به خبرنگار ما گفت : همان طوری که مقام معظم رهبری  تاکید نمودند؛شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی و اخلاقی است، باید با حضور خود به این تکلیف شرعی جامه عمل بپوشانیم چون می خواهیم کسی را نتخاب کنیم که می خواهد بالاترین مقام اجرایی در کشور را برعهده  بگیرد.

حجت الاسلام حسین فقیه  با اشاره به نقش روحانیون  در تشویق مردم به حضور فعال در انتخابات و انتخاب کاندیدای اصلح،   افزود: روحانیون می توانند در هر دو حوزه یعنی اصل شرکت و انتخاب اصلح مردم را هدایت کنند تا ملت ایران در عرصه سیاسی و خلق حماسه سیاسی نمره 20 را کسب کنند.

 وی با بیان اینکه شناخت مردم ازکاندیداها وبرنامه های آنان می تواند آنان را از سردر گمی در انتخاب فرد اصلح  نجات دهد اذعان داشت :برنامه های تبلیغاتی از طریق صدا وسیما این امکان را برای طرفین  ایجاد نموده زیرا کاندیداها از طریق رسانه ملی به تبیین دیدگاه ها وبرنامه های خود می پردازند و در  مقابل مردم نیزبا شناخت کامل از میان آنان فرد اصلح را انتخاب می کنند.    

 معاون آموزش حوزه علمیه بوشهر با اشاره به وظیفه کاندیداها و مردم در انتخابات پیش رو، گفت: درانتخابات ریاست جمهوری پیش رو کاندیداها  و مردم  جهت خلق حماسه سیاسی رسالتی سنگین بر عهده دارند.

حجت الاسلام فقیه افزود:اگرکاندیدا ها مسائل اخلاقی را  رعایت نکنند و به جای معرفی خود و برنامه هایشان دیگران را تخریب کنند خلاف اخلاق عمل کرده  وجایگاه ریاست جمهوری را خدشه دار می کنند .

وی رسالت مردم  در انتخابات را خلق حماسه سیاسی عنوان کرد و افزود: مردم ما با توجه به وظیفه شرعی و قانونی خود رسالت دارندحماسه سیاسی را خلق کنند تا علاوه بر لبیک گویی به منویات رهبری ، دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی را بیش از پیش مأیوس نمایند.

حجت الاسلام فقیه در پایان با اشاره به ویژگی های کاندیدای اصلح از نگاه مقام معظم رهبری  اظهار داشت: مردم می توانند توجه دقیق  به برنامه  کاندیداها  و دیدگاه های آنان  فرد اصلح را انتخاب نموده وبا حضور با صلابت در پای صندوق های رای  تحلیل های دشمن  از انتخابات ایران را به خوابی پریشان تبدیل کنند .  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha