پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
سعیدی

حوزه/ امام جمعه قم گفت: در فعالیت های اقتصادی به گونه ای عمل نشود که با آمد و رفت دولت ها، سیاست های اقتصادی در تضاد هم باشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در دیدار رئیس و مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم که در  سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، با تشکر از اقدامات سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان قم گفت: در هر انقلاب و حرکتی که به زندگی مردم مربوط می شود، مسائل اقتصادی، از جمله صنعت، معدن و تجارت اهمیت زیادی دارد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با بیان این که برخی وزارت خانه ها و ادارات، به صورت مستقیم با مردم ارتباطی ندارد، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت از جمله نهادهایی است که در مسیر تأمین نیازهای مردم و ارتقای سطح اقتصادی جامعه، با آنها ارتباط مستقیم دارند.

وی با اشاره به داستان حضرت یوسف علیه السلام در قرآن کریم و انجام کارهای اقتصادی این پیامبر الهی در راستای نجات مردم از خشکسالی گفت: با  تدبیری که این پیامبر الهی در مسائل اقتصادی به کار بستند، مردم از خشک سالی نجات یافتند و شرایط اقتصادی آنها نیز بهبود یافت.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تأکید بر این که برای مسائل اقتصادی، باید کاری کرد که مردم احساس آرامش کنند، گفت: نباید مردم این گونه فکر کنند که آمد و رفت مسئولان موجب تغییرات گسترده اقتصادی می شود. این تفکر موجب آسیب دیدن نظام می شود.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره مسائل اقتصادی و تأکید بر اهتمام به تولید، گفت: شما باید در عین توجه به تجربیاتی که اندوخته اید، رهنمودهای رهبری را سرلوحه کارهایتان قرار دهید و به گونه ای عمل نشود که با آمد و رفت دولت ها، سیاست های اقتصادی در تضاد هم باشد.

امام جمعه قم ادامه داد: در استان قم، ظرفیت های اقتصادی زیادی وجود دارد، باید در قم رنج محرومیت را که در گذشته به آن تحمیل شده است را برطرف نمود و منابع اقتصادی به صورت عادلانه در میان این مردم توزیع گردد.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: باید به گونه ای باشد که مردم در عرصه اقتصادی به مسئولان اعتماد کامل داشته باشند و مسئولان نیز با انصاف و محبت آنچه که در اختیار دارند، در میان مردم توزیع کنند.

در ابتدای این دیدار احمد ذاکری در ارائه گزارشی از فعالیت های سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان قم گفت: این سازمان با توجه به جایگاه شهر مقدس قم و حضور گسترده مسافران و زائران، در عرصه اصناف و بازار، بازرسی و نظارت ویژه ای دارد که در این راستا بیش از ۵۰ بازرس همواره در حال فعالیت هستند.

وی افزود: مبارزه با توزیع کالای قاچاق، افزایش ۲۰ درصدی صادرات استان، دعوت از هیئت های تجاری به بازار قم و عرضه تولیدات استانی به سایر کشور ها از جمله کارهایی است که در عرصه تجارت انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم درباره حوزه صنعت نیز افزود: با توجه به رکود بازار، بخش صنعت استان با مشکلات زیادی روبرو است که در این راستا، سیاست سازمان شناسایی نقاط قوت و ضعف از طریق تحقیقات میدانی و بازدید و شناسایی و بررسی آنها می باشد.

وی مشکلات مالیاتی، بانکی، بیمه، تأمین اجتماعی و امور زیربنایی را از مشکلات صنعت استان برشمرد و گفت: بر اساس ابلاغ دستورالعمل رفع موانع تولید و تشکیل ستاد تسهیل، اقدامات ارزشمندی در این عرصه انجام شد.

ذاکری خاطر نشان کرد: معادن ارزشمندی در استان وجود دارد که از جمله آنها، معدن منگنز، شن و ماسه، گچ و آهک می باشد، البته در این عرصه مراقب هستیم که این استخراج ها، بر محیط زیست صدمه وارد نکند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha