جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

عضو هیئت علمی و مدیر گروه قرآن وحدیث دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه از نگاه قرآن دو راه برای کسب علم شهودی ممتد وجود دارد گفت: کسب علم و عمل به آن دو راه کسب علم شهودی ممتد در زندگی است.

به گزارش  سرویس استان های خبرگزاری حوزه  حجت الاسلام والمسلمین موسوی  ، انسان را دارای دو نوع علم شهودی مقطعی و ممتد دانست و توضیح داد: علم شهودی مقطعی علمی است که به واسطه متصل شدن فطرت و ساختار وجودی انسان به قدرت بی نهایت کسب می شود و در طول زندگی برای هر انسان به صورت گذرا و مقطعی بدست می آید.

وی در خصوص ویژگی های علم شهودی مقطعی افزود: مقطعی بودن، جبری بودن و کسب از طریق حوادث روزمره زندگی از جمله ویژگی های علم شهودی مقطعی است که خداوند متعال به جهت اینکه انسان دریابد که می توان به یک سری حقایق الهی دست یابد آن را در زندگی انسان ها قرار داده است.

عضو هیئت علمی دفترتبلیغات اصفهان با اشاره به علم شهودی ممتد تصریح کرد: علم شهودی ممتد، برخلاف علم شهودی مقطعی، اختیاری است و انسان باید از طریق کسب علم آن را بدست آورد.

وی با بیان اینکه برای کسب علم شهودی ممتد از نگاه قرآن دو راه وجود دارد ابراز کرد: علم حصولی و عمل به آن دو راهی است که در قرآن برای کسب علم شهودی ممتد و دراز مدت به آن اشاره شده است.

 براساس گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اصفهان حجت الاسلام موسوی در پایان ماه مبارک رمضان را فرصتی مغتنم برای کسب علم حصولی دانست و گفت: شرکت در مجالس قرائت و تفسیر قرآن در ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای آشنایی بیشتر با معارف الهی است که می توان از این فرصت برای کسب علم حصولی استفاده کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha