شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

معاون تهذیب حوزه علمیه قم با اشاره به برگزاری طرح میثاق طلبگی در قمصر کاشان گفت: تاکنون بیش از 500 طلبه در این طرح حضور یافته اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد همتیان در گفتگو با خبرنگار سرویس استان‌های خبرگزاری حوزه با اشاره به برگزاری طرح میثاق طلبگی در قمصر کاشان اظهار داشت: این طرح در ادامه طرح اختبار و تثبیت طلاب است که از حدود 2سال پیش طراحی و اجرا می‌گردد.

وی افزود: با توجه به اینکه در دوره اختیار و تثبیت یکسری مشکلات وجود داشته و این طرح با نواقصی روبرو بود لذا تصمیم گرفته شد تا طرح میثاق طلبگی به مرحله اجرا درآمد لذا سال گذشته این طرح استارت خورده و امسال نیز ادامه پیدا کرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم با اشاره به اینکه طرح میثاق طلبگی امسال در مدرسه حضرت ولیعصر (عج) قمصر کاشان در حال برگزاری است در خصوص این طرح توضیح داد: این طرح که به صورت آزمایشی برگزار می‌شود جایگزینی برای طرح اختبار و تثبیت مدارس علمیه استان قم است که سعی می‌شود این طرح در تابستان برگزار و نتایج آن تا آخر این فصل برای داوطلبان ورود به حوزه اعلام گردد.

وی با بیان اینکه این طرح در راستای استعداد شناسی افراد متقاضی ورود به حوزه از یک طرف و آشنایی متقاضیان با سیستم حوزه از سوی دیگر می‌باشد تصریح کرد: پس از اتمام این طرح افرادی که بتوانند حد نصاب نمرات لازم را به دست آوردنددر حوزه به صورت رسمی مشغول تحصیل خواهند شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین همتیان ابراز داشت:‌این طرح به دو قسمت تهذیبی و آموزشی تقسیم می‌گردد که بخش اول هم اکنون در قمصر کاشان در حال برگزاری است؛ در این دوره که 10 روز است طلاب در قالب گروه‌هایی در این دوره حضور می‌یابند.

وی با اشاره به یادآوری اینکه طرح میثاق طلبگی از 20 تیرماه شروع شده است گفت: تا کنون چهار گروه از طلاب با مدرک دیپلم وسیکل، متقاضی ورود به حوزه که حدوداً  هر گروه شامل 130 الی 150 نفر می‌شود در این دوره حضور یافته‌اند که تا 18 مردادماه کلاس‌های آنان تمام و اواخر مردادماه این دوره برای افراد با مقطع لیسانس آغاز خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود جمعیت ‌آنها نیز حدود 200 نفر باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه قم یادآور شد: البته دوره‌های افراد لیسانس 5 روزه می‌باشد.

وی در خصوص برنامه‌های این دوره خاطرنشان کرد: در این دوره چند استاد شامل اساتید قرآن، مشاوره و اخلاق تا پایان دوره به همراه طلاب بوده و رفتار و منش آنها را تا پایان طرح زیر نظر گرفته می‌شود.

این استاد حوزه، با یادآوری اینکه تا کنون 500 نفر در این طرح شرکت کرده‌اند ابراز داشت: پس از دوره لیسانسی‌ها (افرادی که با مدرک کارشناسی وارد حوزه می‌شوند) نیز عده‌ای از افراد دیپلم در طرح شرکت خواهند کرد که سعی می‌شود تا پایان مردادماه این طرح پایان یابد.

به گفته وی پس از اتمام این دوره تهذیبی طلاب به مدت 20 روز در مدارس خود دوره آموزشی را خواهند گذراند.

انتهای پیام 18/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha